- רדיו קול חי - -

ח"כ לוין על ניצחון האופוזיציה: "נפל חוק מושחת, לא האמנו לרגע לקואליציה"

אחרי תבוסת הקואליציה הלילה (רביעי) מרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין האיש שהיה אמון על התרגיל המריק נגד הקואליציה, התייחס לראשונה לדרמה הלילה וכתב, "הקואליציה ספגה הלילה מפלה כואבת. הפלנו להם חוק מושחת של העברת עשרות מיליוני ש"ח לערוצי התעמולה שלהם. בהיעדר רוב הם נאלצו למשוך שני חוקים נוספים".

לוין חשף את שבירת חוקי היושרה של הקואליציה, "כל זה קרה למרות שגם הלילה הם המשיכו להפר ברגל גסה כללי התנהגות בסיסיים בכנסת. ח"כ מהקואליציה היה מקוזז עם ח"כ מהאופוזיציה שכמה שעות קודם ליוותה את אביה למנוחות".

עוד הוסיף, "כשבקואליציה הבינו שהם יפסידו בהצבעה, הנחתה יו"ר הקואליציה את אותו הח"כ להפר את הקיזוז ולהצביע. אלא שלצערי לא האמנו לרגע שהקואליציה תקיים אפילו סיכום אנושי כזה, והבאנו במפתיע ח"כ נוסף מהאופוזיציה שאיזן את הצבעתו של מפר הקיזוז. האופוזיציה ניצחה בהצבעה. החוק נפל, הממשלה שוב הושפלה".

לוין הודה לשותפים הגדולים של הלילה הדרמטי, "אני מבקש להודות במיוחד לח"כ יואב קיש, על חלקו הגדול בעבודה שנעשתה הלילה, ליו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, וכמובן כל הכבוד והערכה עצומה לח"כ גדי יברקן, שלמרות שהוא מחלים מניתוח וסובל מכאבים, התגייס והגיע ברגע האחרון על מנת להפתיע את הקואליציה ולהבטיח את הפלת החוק".

עוד הוסיף, "תודה גדולה גם לכל חברי הכנסת של האופוזיציה, שפעלו הלילה בנחישות ומנעו העברה מושחתת של כספי ציבור".

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה כתב בתגובה, "ממשיכים בכל הכח עד שנפיל את ממשלת ההונאה המסוכנת הזאת. תודה לכל חברות וחברי האופוזיציה הלאומית".

גיבור האירוע ח"כ גדי יברקן סיפר על האירוע צעד אחרי צעד, עם הגעתו במונית מרחובות לכנסת, "ישבתי במושב האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש (והלא נוח) בחניון במשך שעתיים: 01:00-03:00".

יברקן הוסיף, "חברי הכנסת יריב לוין ויואב קיש מכירים את היריבים הפוליטיים שלנו היטב, הם יודעים שהם שקרנים חסרי תקנה והכינו תכנית פעולה מהסרטים מפני שידעו שהקואליציה יפרו קיזוז".

יברקן סיפר על התרגיל של הקואליציה, "הקפיצו את ח"כ כסיף שהיה מקוזז והוכנס לחדר צדדי כגיבוי במידה וח"כ של הקואליציה שיש לו קיזוז יפר קיזוז. לפני כל הדרמה, קודם לכן, ח״כ לוין הציע לקואליציה לקזז אותי והם אינם הסכימו".

לטענת יברקן, "בצהריים הייתה לי הסכמה ג'נטלמנית עם טופורובסקי על קיזוז "שקט", קיזוז שרק שנינו יודעים עליו. הוסכם שאם יקרה משהו חריג נעדכן אחד את השני. ברגע שהוקפצתי עדכנתי את טופורוסקי ש"הקיזוז" הג'נטלמני איתו בוטל. למעשה, הקואליציה ידעה שאני אגיע להצבעה. (הקואליציה קיזזה את טופורוסקי עם ח"כ אחר ככל הנראה בניגוד להסכם)".

"קואליציה שאין לה מוסר ולא בוחלת בשום אמצעים ומפירה קיזוז. יו"ר ועדת כספים, ח״כ אלכס קושניר, הפר קיזוז עם ח"כ אתי עטיה שיושבת שבעה על מות אביה ז"ל. וכך היה להם רוב של 48-47 בו מעבירים את החוק במרמה".

"ואז… ברגע הנכון, ח"כ קיש התקשר אלי ואמר לי 'אתה יכול לצאת מהרכב ולהיכנס למליאה'. נכנסתי ברגע ההצבעה, הרוב שהיה לקואליציה נמחק. עם הקול שלי התוצאה הייתה 48-48 והחוק נפל. אחריו נפלו עוד שני חוקים של הקואליציה כי הם סגרו את 'סדר היום' ברגע שהבינו שאני בכנסת וגם לחוקים הבאים לא יהיה להם רוב".

יברקן הסביר את התנהלות האופוזיציה מול הקואליציה, "קואליציה שאין לה מוסר ולא בוחלת בשום אמצעים ומפירה קיזוז. יו"ר ועדת כספים, ח"כ אלכס קושניר, הפר קיזוז עם ח"כ אתי עטיה שיושבת שבעה על מות אביה ז"ל. וכך היה להם רוב של 48-47 בו מעבירים את החוק במרמה".

בסיום דבריו אמר יברקן, "אם פאניקה לא היתה תוכנית העבודה של הקואליציה הזו, הם יכלו לנצח בשני החוקים שהיו בסדר היום. אני בכלל תכננתי לנסוע חזרה הביתה ולא להשתתף בשני החוקים שנותרו. אבל הם התמכרו לפאניקה, לכן קשה להם להיגמל. כשהם בפאניקה אזרחי ישראל מפסידים. מוסר השכל, אל תקבלו החלטות כשאתם בפאניקה ובלחץ. התוצאות יהיו אסון עבורכם", שיתף יברקן את הפקת הלקחים שלו מהאירוע הדרמטי.