שנת השמיטה: רבנים וראשי כוללי השמיטה נפגשו עם חקלאים

    אבי יעקב No Comments on שנת השמיטה: רבנים וראשי כוללי השמיטה נפגשו עם חקלאים

    אמש במושב קוממיות נפגשו רבני המושבים וראשי כוללי השמיטה עם החקלאים בשטח וחיזקום בענייני מצוות השמיטה | הכנס נועד לחזק ולעודד את החקלאים הלומדים בכוללי שמיטה, עקב כך שבמקומות בהם אין כולל ראו את ההיחלשות בשמירת המצווה החשובה | גלריה

    צילום: מענדי קורנט
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במושב קוממיות נערך כינוס חשוב למען חקלאים שומרי שמיטה, האסיפה נערכה אמש וזומנה על ידי ארגון "קומי אורי" מיסודו של הגה"צ הרב מנחם מנדל מנדלזון זצ"ל, הארגון פועל במרחב ההתיישבות ברחבי הארץ, בכל נושאי שנת השמיטה. בראש האסיפה ישב הגאון הגדול רבי דוד שמידל שליט"א ראש כולל 'טבריא' המפורסם ומחשובי תלמידי ה"חזון איש" זצ"ל.

    מטרת הכנס החשוב הייתה לעודד ולתמוך בכוללי השמיטה במושבים ברחבי הארץ, עקב כך שהמצב מוכיח שמבלי נוכחות של לומדי תורה בשטח נחלשת רוחם של  החקלאים וחלקם מתייאשים ויורדים רח"ל לעבודה בשדות, כשמטרת כולל השמיטה במושב בו לומדים החקלאים עם רבנים חשובים מחזק את עמידת החקלאים בנסיון הקשה, וכן נותן תוקף ועוז ותעצומות לחיי הדת במושבים.

    בית הכנסת שבו פועל כולל השמיטה הופך למגדלור לכל ענין שבקדושה ושמירת מצוות , ויש מושבים שאפשר לראות ממש כיצד יש מהפך רוחני שנמשך גם בשש השנים שאחרי השמיטה. הרב שמידל שליט"א עורר על כך שיש עניין לזכות את עם ישראל בכך שיתמכו בכוללי השמיטה ובכך יהיו שותפים לשמירת השמיטה וחיזוק התורה והיהדות, ושכרם גדול מאוד.

     



    0 תגובות