הגרש"מ עמאר לרב הראשי הגר"ד לאו: "תמשיך לעמוד איתן ואל תחת מפניהם"

    אסתי פלד No Comments on הגרש"מ עמאר לרב הראשי הגר"ד לאו: "תמשיך לעמוד איתן ואל תחת מפניהם"

    רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר בשיחה מיוחדת ל"מהדורה המרכזית" מחזק את ידיו של הרב הראשי הגר"ד לאו במאבק על הגיורים שלא על פי ההלכה שמובילה הממשלה. הרב התריע, "מה שהם הולכים זה הדבר נורא, לא ירחק היום והם יבינו את הטעות שהם עושים. הם רוצים לקרוע את העם"

    צילום: פלאש 90
    21:49
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on ישי כהן: "התלהבנו מהרפורמה והזנחנו את חוק הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר בשיחה מיוחדת הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי רבינא חיזק את הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו על רקע המאבק להביא לפיטוריו בשל עמידתו על משמר ההלכה בגיור, "אנחנו לא עובדים אצל אף אחד רק אצל הקב"ה. אומנם עשו רבנות שיהיה סדר אבל העבודה שלנו היא בראש ובראשונה אצל הקב"ה".

    הגרש"מ עמאר המשיך וחיזק את הרב הראשי, "הרב עושה את רצון ה' ויהודי ככל היהודים ומורה דרך לרבים. ה' אמר לירמיהו שמינה אותו, "וַאֲנִי הִנֵּה נְתַתִּיךָ הַיּוֹם לְעִיר מִבְצָר וּלְעַמּוּד בַּרְזֶל וּלְחֹמוֹת נְחֹשֶׁת עַל כָּל הָאָרֶץ לְמַלְכֵי יְהוּדָה לְשָׂרֶיהָ לְכֹהֲנֶיהָ וּלְעַם הָאָרֶץ".

    עוד הוסיף, "ה' אומר לו מילים של חוזק וחוסן, למי? לא לאנשים פשוטים, אלה למלכיה ושריה. ואומר לו "אל תירא מפניהם פן אחיתך מפניהם" והוא שקיבל את הכוח מפי הגבורה, היתה הנבואה הראשונה שלו, "כֹּה אָמַר יְהוָה זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה".

    הרב הוסיף ודיבר על הנכונות לעמוד בגבורה מול אותם חברי ממשלה, "איש שיודע להיות חזק וגיבור כארי ולא יחת מפני איש, ולא ישים לב למעליגים עליו הוא יכול ורשאי לדבר על אהבת ישראל ברמה הגבוהה ביותר ועל קדושת ישראל".

    עוד הוסיף הרב, ,"ואני אומר לרב דוד לאו שליט"א שהוא בנו של הרב הראשי הרב ישראל מאיר שליט"א, הם דורות של רבנים, שימשיך ויעמוד איתן ולא יחת מפניהם וה' ירומם אותו ויחזק את המהלך הזה של שמירת הייחוס בעם ישראל. מה שהם הולכים זה הדבר נורא, לא ירחק היום והם יבינו את הטעות שהם עושים. הם רוצים לקרוע את העם".

    הרב הסביר את סכנת הגיור שמקדמים בממשלה, "אנחנו נמצאים בקיבוץ גלויות יהודים מכל העמים הגיעו ואנחנו חיים ומכבדים זה את זה. יש אומנם תופעות אבל עדיין מתחתנים זה עם זה, ברגע שהם ישלחו יד לפגוע ביחוס בהלכת בקידושין, בגירושים ובגיורים, שידעו שהם קורעים את עם ישראל כי לא יתחתנו זה עם זה. ידוע שהיו הרבה כתות בעם ישראל, צדוקים, קראים ובייתוסים והם יצאו מעם ישראל. מי שנשאר זה אלו ששמרו על הגחלת".

    הרב סיפר "שהייתי נשיא בית הדין ורצו לפגוע אמרתי, אנחנו על בני התורה אנחנו לא מפחדים כי אנחנו יכולים לעשות פנקסי ייחוסים, אבל מי יסבול זה אלו שיישארו מחות למחנה, אלה שהעבירו את החוק. חבל שהם הולכים אחרי ההבל ורעות הרוח".

    רבה של ירושלים הבהיר כי "ברור כשמש שמה שהם מחפשים זה לא לעשות תיקון או חיזוק, הם מחפשים דרך לעשות גיור שלא כדין, הם לא אומרים כי ראו שהם לא מבינים. יש מערך הגיור שהקימה אותו ממשלת ישראל והוא מסודר כחוק ומקבלים תשלום הוגן ומעולם לא נשמע דופי או שוחד או דבר שלא כהוגן על אף אחד מדייני הגיור. למה הם מחפשים דרכים? רק בכדי לעשות גיור שלא כהלכה זה הבל וריק. גם רפורמי אפשר לעשות אותו גוי של שבת לכתחילה. זה פסק שאין עליו עוררין".

    בסיום השיחה אמר הרב, "כל המהלך הזה מביא גיור שלא כהלכה, זה הכנסת גויים לעם ישראל ולכן נצטרך לעשות רישומים כדי לדעת מי הוא יהודי. ורוב הציבור מה שנקרא חילוני ואינו מקיים מצוות בגלל עצלות אבל אין להם אידאולוגיה נגד. וחלקם בגלל פוליטיקה בכדי להראות לקהל מסויים שהם עשו, אבל מה הם עושים? הם קורעים את העם. אבל בעזרה ה' וגבר ישראל. נצח ישראל לא ישקר עם יחוס נכון".

     



    0 תגובות