הצעת "חוק ברקת" להגבלת מימון פוליטי עברה טרומית

    איתי גדסי No Comments on הצעת "חוק ברקת" להגבלת מימון פוליטי עברה טרומית

    החוק שיזמו ח"כ דוד אמסלם ושרן השכל להגבלת מימון פוליטי לבעלי הון, עבר בקריאה טרומית בכנסת. על פי החוק תקבע תקרת הוצאות של 100,000 שקלים בשנה כסכום המקסימלי שנבחר ציבור ובני משפחתו יחד יוכלו להוציא מכיסם כתרומה לטובת פעילות פוליטית שגרתית

    צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר חילופי המהלומות בתוך הליכוד בין ח"כ דוד אמסלם לח"כ ניר ברקת על רקע החוק שמוביל אמסלם להגביל את מימון עצמי של נבחרי ציבור לפעילות פוליטית. לאחר שח"כ ניר ברקת אירח חברי ליכוד בכנסים מפוארים שיזם, היו מי שחששו בליכוד כי כספו הרב של ברקת יוביל לקניית קולות בפריימריז על ראשות המפלגה. היום (רביעי)  מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המפלגות של חברי הכנסת דוד אמסלם ושרן מרים השכל.

    על פי הצעת החוק, תקבע תקרת הוצאות של 100,000 שקלים בשנה כסכום המקסימלי שנבחר ציבור ובני משפחתו יחד יוכלו להוציא מכיסם כתרומה לטובת פעילות פוליטית שגרתית.

    ח"כ דוד אמסלם אמר בדיון: "השופטת מרים בן פורת אמרה: 'שלטון לא קונים בכסף', כשרוצים להיבחר לכנסת מציעים את היכולות ואת האידאולוגיה ולא את חשבון הבנק. לקנות אפשר הכל, גם ארגוני פשיעה קונים בכסף – הרבה חיילים".

    לטעת אמסלם, "מי שבאמת הגון וישר לא יכול להצביע נגד החוק ומי שמצביע נגדו הוא איש מושחת בבסיס. אני מבקש שהכל יהיה ביושר ואנשים ישכנעו למה מגיע להם להיבחר ולא לקנות אנשים בכסף. אין לי מושג למה ברקת ניכס לעצמו את החוק? למה 200 אלף שקל זה לא כסף? אם אתה מפזר מיליוני שקלים אתה קונה מדינה" טען אמסלם.

    אמסלם התריע לדבריו כי "בעוד שבע שנים ישבו כאן מאה מיליארדרים והם יחוקקו חוקים לטובתם כדי שהעבדים ימשיכו לעבוד בשכר מינימום. אין דבר יותר הגון מהחוק הזה".

    ח"כ שרן השכל הוסיפה: "החוק מבקש להבטיח יושרה ומניעת קניית שלטון בכסף. החוק מבקש למנוע יצירת תלות פוליטית מוגזמת בהון מה שזכה לכינוי 'הון שלטון'. תאר מצב שרק אנשים עשירים היו יכולים להיבחר לכנסת".



    0 תגובות