תחקיר מותו של בראל שמואלי הי"ד: ההחלטה להתמקם סמוך לגדר הייתה שגויה

    קובי פינקלר No Comments on תחקיר מותו של בראל שמואלי הי"ד: ההחלטה להתמקם סמוך לגדר הייתה שגויה

    בתחקיר עלה כי ההחלטה להתמקם בסמוך לחומת עוז, על סמך ניסיון העבר, ולנהל את ההתפרעות בסמיכות להמון שמעבר לחומה היתה שגיאה מקצועית. עוד עלה כי מרגע שההפגנה הפכה לאלימה, ההחלטה שלא לדלג את הכוחות לעמדות האחוריות, אשר הוכנו מבעוד מועד הינה שגיאה

    סמ"ר בראל חדריה שמואלי
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצה"ל מפרסמים היום (שני) את ממצאי תחקיר האירוע בו נהרג לוחם משמר הגבול סמל-ראשון בראל חדריה שמואלי ז"ל.

    מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני הציג היום את עיקרי התחקיר לבני משפחתו של שמואלי. בתחקור האירוע עלה כי בוצע נוהל קרב והערכות מבצעית להתפרעויות אלימות בצורה יסודית ומקיפה תוך תגבור הגזרה בכוחות כשירים ומאומנים ובהם קלעים וצלפים.

    בתחקיר עלה כי ההחלטה להתמקם בסמוך לחומת עוז, על סמך ניסיון העבר, ולנהל את ההתפרעות בסמיכות להמון שמעבר לחומה היתה שגיאה מקצועית. עוד עלה כי מרגע שההפגנה הפכה לאלימה, ההחלטה שלא לדלג את הכוחות לעמדות האחוריות, אשר הוכנו מבעוד מועד הינה שגיאה. הלקחים בנושא פריסת והפעלת הכוח, יושמו עוד באותו השבוע בניהול התפרעויות אלימות נוספות. בתחקיר לא נמצא פער בכללי הפתיחה באש, אשר נתנו מענה מתאים לנסיבות המבצעיות.

    בתחקיר עלו מספר נקודות ראויות לציון ובראשן מקצוענות וחתירה למגע אשר הופגנו על ידי לוחמי הימ״ס ומפקדיהם, בהכנות המקדימות ובביצוע עצמו. כמו כן, עלה כי הפינוי והטיפול הרפואי בוצעו כנדרש. בנוסף, צוין לחיוב כי המפקדים פיקדו מלפנים ונכחו עם הלוחמים על חומת עוז ולמול המתפרעים האלימים.

    בצה"ל הוסיפו כי כחלק מהמלצות התחקיר הוחלט על שינוי מבנה חומת עוז ובימים אלה מתבצעת עבודת מטה רחבה במסגרתה יוחלט על התאמת המכשול בנקודה, בהתאם לממצאים.

    "צה״ל מרכין ראש ומשתתף בצער העמוק של משפחת חדריה שמואלי וימשיך ללוותה", מסרו בצה"ל.

    סנגורי המשפחה מסרו, כי "התחקיר הצבאי שהוצג לנו הבוקר, לא רק שלא חידש לנו דבר, אלא היה עבור צה"ל דרך לסגור את האירוע הקשה והכואב – דרך אמירה סתמית על שגיאה פה ושגיאה שם.

    בראל שלנו, לוחם מג"ב, נהרג בלי סיבה ועבור צה"ל זאת רק שגיאה.

    מפקד החטיבה הצפונית כשל ברגע האמת. הוא לא קיבל את ההחלטה המתחייבת במשך שעה שלמה שבה יש המוני פלסטינים פורעים צמודים לגדר שמהווים סיכון חיים לכוחות.

    המח״ט לא פעל לפינוי הפורעים גם לאחר הניסיונות הברורים לחטיפת נשק, לא הורה על הסגת הכוחות.

    רק בנס זה נגמר בהרוג אחד ולא ביותר. אם זה לא כישלון, אז אנחנו לא יודעים מה כן.

    בסופו של יום, לבראל וללוחמים לא היה שום אמצעי להתמודד עם האירוע, הותירו אותו שם חשוף לפגיעה ולמוות כל כך מיותר.
    בראל איננו ומפקד החטיבה הצפונית, האיש שאמון על הגזרה, קיבל לאחר האירוע קידום ומקבל עכשיו בתחקיר צבאי פנימי – ציון לשבח. זה יום שקורע לנו את הלב".



    0 תגובות