"חוק ברקת" אושר בוועדת השרים: הקואליציה תתמוך בקריאה טרומית

    אבי רבינא No Comments on "חוק ברקת" אושר בוועדת השרים: הקואליציה תתמוך בקריאה טרומית

    בוועדה הוחלט כי הממשלה תתמוך בהצעה בקריאה טרומית ולאחר מכן תוקם ועדה קואליציונית שתדון בהצעה בראשותו של שר המשפטים סער

    ניר ברקת צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חוק ברקת": ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק להגבלת מימון עצמי של נבחרי ציבור. בוועדה הוחלט כי הממשלה תתמוך בהצעה בקריאה טרומית ולאחר מכן תוקם ועדה קואליציונית שתדון בהצעה בראשותו של שר המשפטים סער.

    כזכור, החוק עורר מחלוקת בקואליציה כאשר ביש עתיד, תקווה חדשה וישראל ביתנו ביקשו לתמוך בחוק, שלהערכתם עשוי לייצר תסיסה בליכוד. לעומתם, בכחול לבן, בעבודה ובמרצ טענו שהחוק, שמגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור, "פרסונלי ודרקוני".

    כאמור, הצעת החוק אותה הגיש ח"כ דודי אמסלם מבקשת להגביל את הסכום אותו יוכל מועמד בבחירות פנימיות במפלגה, לגייס מההון העצמי שלו. החוק נועד למנוע את האפשרות שמתמודדים בעלי הון יקבלו עדיפות בהתמודדות בפריימריז בזכות ההון הרב בו ישתמשו לצורך הקמפיין. כך למשל נועדה הצעת החוק למנוע מח"כ ברקת, הח"כ העשיר בכנסת לקבל עדיפות בהתמודדותו בפריימריז בזכות הונו העצמי.

    לפני מספר ימים, בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, התייחס להצעת החוק ח"כ מיקי זוהר ואמר: "קודם כל צריך לבדוק אם היא הצעת חוק פרסונלית וצריך לראות האם זה חל על כולם. שלא יצא מצב שאם אני ישב מחר בבית קפה עם פעיל ליכוד אני אצטרך לדווח לחשב הכנסת". הוא הוסיף: "את העמדה נגבש כסיעה".

    החוק יגיע החוק גם לדיון בישיבת סיעת הליכוד, שם צפויים להכריז על חופש הצבעה.



    0 תגובות