הנציב שהם לא התייצב לדיון ועדת החוקה: "קשה לו לעמוד בפני האמת"

    אבי רבינא No Comments on הנציב שהם לא התייצב לדיון ועדת החוקה: "קשה לו לעמוד בפני האמת"

    ח"כ מקלב מתח ביקורת חריפה: "בקשתנו הייתה שהנציב עצמו יגיע. שירד מהאולימפוס הוא לא שופט, העדרותו מראה או על חוסר אחריות ואף כי קשה לו לעמוד בפני האמת"

    ח"כ גלעד קריב | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה של הכנסת מקיימת בשעה זו דיון בהמלצת נציב תלונות הציבור על השופטים, אורי שהם להדיח את הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף מבית הדין הרבני הגדול בעקבות התבטאויותיו בעניין רפורמת הכשרות.

    למרות שנדרש, הנציב שהם לא התייצב לדיון הוועדה. יוזם הדיון ח"כ מקלב בפתח הדיון: "בקשתנו הייתה שהנציב עצמו יגיע. שירד מהאולימפוס הוא לא שופט, העדרותו מראה או על חוסר אחריות ואף כי קשה לו לעמוד בפני האמת".

    צילום: ערוץ הכנסת

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    ח"כ מקלב פנה ליו"ר הוועדה קריב והציג מקרים בהם אילץ להביא פקידים ביניהם את מנכ"ל בתי הדין. "כאשר הממשלה הזו מובילה רפורמות כנגד היהדות וההלכה, תפיקדו של הרב הראשי לעמוד בפני הציבור ולהתריע", אמר מקלב.

    עוד אמר: "האבסורד גדול יותר כאשר היה מקרה דומה שנשיאת ביהמ"ש העליון השופטת חיות דיברה כנגד הכנסת כאשר ביקשו לערוך רפורמה בתחומה, אמרה שזה 'גל עכור', הנציב קיבל את דבריה – אותו נציב שהיא מינתה.

    "בושה צריכה לכרוך את פניכם לקבל המלצות שעל עצמכם אתם לא יכולים לקבל. – הנציב בא לקלל והוכח לעולם כולו השקפת עולמו הפרטי, זהו מסע נקמנות אישית, עוד כאשר היה שופט יצא כנגד אביו של הרב הראשי הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, יש פה רק השפת עולם עקומה".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בדיון "אם יכריחו את הראשון לציון הרב יצחק יוסף להופיע באחד מהדיונים בכנסת – אשכב תחת הגלגלים של רכבו ולא אתן לו להגיע להתבזות בכנסת".



    0 תגובות