בג"ץ דחה את העתירה נגד הסדר הטיעון עם ח"כ כץ

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ דחה את העתירה נגד הסדר הטיעון עם ח"כ כץ

    בדחיית העתירהנגד הסדר הטיעון שאין בו קלון כתבו השופטים, "שאלת הקלון היא נגזרת בין היתר של טיב העבירה שבה יורשע חה"כ כץ בסופו של יום"

    ח"כ חיים כץ צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פרסום עקת הסדר הטיעון עם ח"כ חיים כץ (הליכוד) בג"ץ דן הערב (ראשון) בעתירה נגד ההסדר ודחה אותה בהעדר עילה להתערבות. יש לציין כי בניגוד למקובל לא הושתו הוצאות משפט על העותרת.

    בפסק הדין נכתב כי "הסדרי טיעון במהותם מהווים פשרה בין הצדדים להליך הפלילי, וזאת על רקע קשיים ראייתיים או אחרים שיכול שישפיעו על סיכויי ההרשעה בנסיבות המקרה. לרשויות התביעה נתון שיקול דעת מקצועי בבחינת התשתית הראייתית וסיכויי ההליך, ולא עלה בידי העותרת להצביע על פגם כלשהו שנפל בעבודת המשיבים בנדון".

    וביחס להעדר הדרישה בהסדר הטיעון להטיל על כץ קלון, צוין : "ממילא אין מקום לשעות לטענת העותרת כי יש פסול בכך שלפי כתב האישום המתוקן קיימת סבירות נמוכה שייקבע שדבק קלון במעשיו של חה"כ כץ".

    בדחיית העתירה הסביר השופט כי "שאלת הקלון היא נגזרת בין היתר של טיב העבירה שבה יורשע חה"כ כץ בסופו של יום, ואין מקום להפוך את היוצרות ולקבוע את העבירה בהתאם לשאלה אם יש בה קלון אם לאו. מכל מקום קביעת הקלון אינה נבחנת בשלב כתב האישום, וממילא מסורה לשיקול דעתה של הערכאה הדיונית".

     



    0 תגובות