לאחר המתקפה מצד נתניהו: כץ יוביל את המאבק ב"ליכודניקים החדשים"

    אבי רבינא No Comments on לאחר המתקפה מצד נתניהו: כץ יוביל את המאבק ב"ליכודניקים החדשים"

    יו"ר מזכירות הליכוד, ישראל כץ הודיע לבית הדין של המפלגה כי ימנה את דוד ביטן לעמוד בראשה הוועדה לבדיקת "הליכודניקים החדשים"

    ישראל כץ צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הביקורת שספג מנתניהו: יו"ר מזכירות הליכוד ובכיר המפלגה, ישראל כ"ץ מתכוון להוביל את המאבק נגד "הליכודניקים החדשים". הבוקר (ראשון), בהמשך להחלטת בית הדין של הליכוד, הודיע כ"ץ על מינויו של ח"כ דוד ביטן לעמוד בראש הוועדה שתטפל בזרם השנוי במחלוקת. ביטן הוא מראשי המתנגדים לקבוצה, וחלקם הגדול יתקשה לחזור לליכוד לאור הוכחות על התבטאויות עבר נגד הליכוד.

    כזכור, בשבוע שעבר החליט בית הדין של מפלגת הליכוד להדיח כ-1000 מתפקדים מקבוצת "הליכודניקים החדשים", והורה על בדיקה פרטנית ביחס ל-7000 אחרים. בית הדין החליט על הרחקתם של אלה שלגביהם הצטברו די ראיות המוכיחות שאינם דוגלים בערכי המפלגה. עם זאת, בית הדין קבע כי הקבוצה לא תוגדר כהתאגדות עוינת.

    בהחלטה, מתח בית הדין ביקורת על גלגולו של הנושא לפתחו ועל כך שלא התקיים דיון במוסדות המפלגה ביחס לקבוצה השנויה במחלוקת.

    החלטת בית הדין של הליכוד מהווה ניצחון לנתניהו. צוות שיקום במזכירות הליכוד יבדוק כל אחד מהמודחים הנמנים על הליכודניקים החדשים, ואם ישנה ראיה קטנה שפעל נגד הליכוד, הוא יישאר בחוץ. מזכירות הליכוד אמנם נשלטת ע"י ישראל כ"ץ, אך יש רוב במזכירות נגד הליכודניקים החדשים.

    יום קודם לכן פרסם יו"ר המפלגה, בנימין נתניהו ביקורת חריפה וחריגה בפומביותה על "הליכודניקים החדשים" ועל פעילותו של ישראל כץ למענם: "הליכודניקים החדשים״ הם אנשי שמאל קיצוני שפועלים כ״סוסים טרויאנים״ כדי לרסק את הליכוד מבפנים. אנשי ״הליכודניקים החדשים״, רבים מהם חברים במפלגות שמאל כמו מרצ העבודה והרשימה המשותפת, ביניהם רבים שהיו ממובילי ״הדגלים השחורים״, מתפקדים לליכוד כדי לגרור את המפלגה שמאלה בכל התחומים", כתב נתניהו.

    "הם דורשים לתמוך בויתורים לפלסטינים, פועלים נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, לוחצים להקים ממשלה עם השמאל והפייק-ימין ופועלים כדי להנציח שלטון הפקידים והיועצים המשפטיים. ״הליכודניקים החדשים״ שותלים אנשים בסניפי הליכוד במטרה לדחוק את אנשי הליכוד האמיתיים מהנהגת השטח ומהנהגת המדינה.

    "איש ליכוד אמיתי חייב להיאבק בתופעה הבזויה הזו בכל תוקף. לאנשים כאלה אין מקום בתנועת הליכוד. זה לא דמוקרטי וזה הרסני לעתיד המפלגה שלנו. לצד הרבים שנאבקים נגד התופעה הזאת, יש לצערי כמה שמעדיפים לקושש מהם קולות בפריימריז על חשבון טובת המדינה והתנועה.

    "ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם ולפעול להוצאתם מהתנועה. כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך. מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את עתיד הליכוד ואת עתידנו, יגלה שלמעלה מ-130,000 חברות וחברי הליכוד לא יסלחו לו על כך", האשים נתניהו.

    ח"כ דוד ביטן התייחס לכך בשבוע שעבר ומתח ביקורת על המתקפה על נתניהו: "ישראל כ"ץ לא פעל עבור הליכודניקים החדשים באופן ספציפי, לעומת ח"כים שנלחמו בבית הדין עבורם, משום מה אותם נתניהו לא תקף. אם נתניהו רוצה להודיע למתפקדי הליכוד שזה לא בסדר, היה מתבקש שיודיע לכולם, ולא רק לכ"ץ".

    יום לאחר מכן, התייחס גם ח"כ מיקי זוהר לסערה וביקר את דברי נתניהוף "זה לא נתן הרבה, אני חושב שאחדות הליכוד היא חשובה וגם אם יש מאבקים צריך לסגור אותם בחדרים סגורים ולא מעל גלי האתר. הייתי מעדיף שזה לא יקרה".



    0 תגובות