בעקבות האסון: קבר הרשב"י עלול להיסגר בהיעדר ביטוח למקום

    אבי רבינא No Comments on בעקבות האסון: קבר הרשב"י עלול להיסגר בהיעדר ביטוח למקום

    לאחר שפג הביטוח על מתחם הקבר וחברות הביטוח אינן מוכנות לבטח את המקום, הנהלת קבר הרשב"י מודיעה כי המתחם צפוי להיסגר יום לאחר עשרה בטבת | ח"כ מלכיאלי: "הנהגת המדינה חייבת להתעשת"

    מירון צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנהלת קבר הרשב"י במירון מודיעה, כי יום לאחר עשרה בטבת ייסגר מתחם קבר הרשב"י למבקרים לאחר שפג הביטוח על מתחם הקבר, ומאז האסון אף חברת ביטוח אינה מסכימה לבטח את המקום.

    במכתב ששלח אתמול (ראשון) מנהל את קבר הרשב"י, אלי פריינד לשר לשירותי דת, מתן כהנא ומתפרסם הבוקר ב'בחדרי חרדים', הוא מעדכן את השר בעניין היעדר הביטוח והאפשרות שהמתחם ייסגר ומבקש ממנו לפתור את הבעיה.

    "ועדת החמישה אחראית על ניהולו ותפעולו של קבר הרשב"י במשך כל השנה למעט יום אחד בו מתקיימת באתר הילולת ל"ג בעומר, כאשר ביום זה מדינת ישראל מנהלת ולוקחת אחריות על כל מתחם קבר הרשב"י", כותב פריינד לכהנא. "בעקבות האסון הנורא שהתרחש בהילולא האחרונה, כל חברות הביטוח לא מוכנות לבטח את ועדת החמישה".

    "יש לציין שלפני האסון ועדת החמישה הייתה מבוטחת באופן סדיר במשך כל השנים ללא שהיו כל בעיות בנושא זה. נוצר מצב אבסורדי, בגלל אירוע שאירע ביום בו מדינת ישראל ניהלה את האתר, ועדת החמישה משלמת את המחיר וכיום רוב חבריה (למעט יו"ר הוועדה שהינו עובד מדינה) חשופים לתביעות נזיקין אישיות במידה וחייו מישהו יפגע באתר", הסביר פריינד.

    הוא הוסיף: "ידוע לכבודו כי ועדת החמישה עשתה ועושה מאמצים רבים בכדי למצוא פתרון למצב הבעייתי שנוצר. כמו כן התקיימה פגישה לפני כעשרה ימים במשרדך, כאשר הנחיית את כלל גורמי המקצוע למצוא פתרון לנושא הביטוח באופן מידי, אך דא עקא הנושא טרם בא על פתרונו".

    לדבריו "בעקבות המצב שנוצר, הנני להודיעך כי במידה ולא ימצא פתרון בצורת כתב שיפוי ו/או פוליסת ביטוח לוועדת החמישה, תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מיום רביעי י"א טבת תשפ"ב בחצות הלילה".

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס לכך וקרא למדינה לבטח את המקום: "הנהגת המדינה חייבת להתעשת ובמקום לדאוג לעוד 30 מיליון שקל למסתננים, תדאג שחברת הביטוח 'ענבל' שפועלת מטעם המדינה וכפופה למשרד האוצר, תבטח את ציון הרשב"י במקום חברות הביטוח הפרטיות שמסרבות, ובכך ימנע סגירת הציון כמתוכנן ביום חמישי השבוע".

    בתוך כך, היום בשעה 12:00, תתכנס הוועדה לשירותי דת יהודיים בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי לדון באופן ניהול ותפעול המקומות הקדושים ליהודים בארץ ע"י המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

    לפני מספר שבועות פרסמה ועדת החקירה בעניין אסון מירון, את מסקנות הביניים. בדו"ח הביניים המליצה הוועדה, כי בהילולא הקרובה ימונה אחד משרי הממשלה לאחראי על ההילולא וכן המליצה הוועדה לנקוט צעדים דחופים לשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות במתחם קבר הרשב"י. בנוסף, הוועדה המליצה על מספר דרכים לצמצום צפיפות הקהל בשטח ההר ועל קיומה של הדלקה אחת בלבד.



    0 תגובות