החוקרים מזהירים: הגל החמישי החל, התפשטות בכל המגזרים

    צבי טסלר No Comments on החוקרים מזהירים: הגל החמישי החל, התפשטות בכל המגזרים

    חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים: הגל החמישי החל בישראל, לראשונה השבוע המגפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל. יש לעכב את התפרצות האומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה

    בדיקות קורונה צילום: פלאש90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו אתמול (חמישי) בשעות הלילה דו"ח לראש הממשלה, לשר הבריאות, למל"ל ולד"ר שרון אלרואי פרייס. חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים: הגל החמישי החל בישראל, יש לעכב את התפרצות האומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה.

    החוקרים מציינים כי העלייה הנוכחית מובהקת וכי לראשונה השבוע המגיפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל. עם זאת החוקרים אינם בטוחים לגבי סיבת השורש להתפרצות, ומונים מספר סיבות אפשריות, כגון ירידת רמת החיסוניות באוכלוסיה, עלייה בהדבקות בבתי משפחות צעירות (בהם ריכוז האוכלוסיות בעלות החיסוניות הנמוכה ביותר), או מהגברת ההדבקות בבתי הספר.

    החוקרים מונים מספר המלצות:

    – יש לעכב ככל הניתן את התפשטות האומיקרון בישראל, באמצעות המשך ההגבלות בכניסה לישראל. "הזמן שנרוויח יאפשר לאסוף מידע בקשר לנחיצות של מנה רביעית או חיסון מותאם אומיקרון".

    – להוריד את מקדם ההדבקה כעת, כדי שבמקרה ותיווצר התפרצות אומיקרון, בתי החולים לא יהיו עמוסים, וניתן יהיה להמשיך ולהשתמש בשיטות רכות להקטנת ההדבקות.

    – להגביר אכיפת תו ירוק ומסכות, ולבחון השפעת שינוי מדיניות בבתי הספר על ההתפרצות בילדים הנמשכת כבר כחודש.

    – לזרז התחסנות האוכלוסיה, ובוסטר 5 חודשים אחרי חיסון שני.

    – לתחקר התפרצויות מקומיות באמצעות מפקדת אלון ולפרסמן.

    בתוך כך, אתמול התגלו 589 מאומתים חדשים, מהם 99 חרדים  – (ירידה ביחס לימים האחרונים, אך עדיין גבוה ביחס לחלקם באוכלוסייה). 53 מאומתים מחו"ל.

    מקדם ההדבקה עומד הבוקר על 1.1. עד כה 107 ילדים בגילי 5-11 התחסנו.

    שכונת חומת שמואל בירושלים הפכה הבוקר לאדומה.

    אתמול החליטו ראש הממשלה ושר הבריאות להאריך בעוד עשרה ימים את ההגבלות בנמל התעופה בן גוריון וכן להאריך את איסור כניסת התיירים לישראל.

    בנוסף החליטו השניים לשנות את מתווה הכיתה הירוקה. על פי המודל המעודכן המתווה לא יחול על כיתה שבה אותרו שני תלמידים מאומתים. במידה ויימצא תלמיד אחד מאומת יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי.

    בשבוע הבא יקיים ראש הממשלה בנט דיון נוסף בו יעסקו באפשרות להטיל מגבלות משמעותיות יותר על לא מחוסנים שנכנסים לארץ.



    0 תגובות