ח"כ אורי מקלב בריאיון: "ספרי היוחסין יגיעו יותר מהר"

    אסתי פלד 2 Comment on ח"כ אורי מקלב בריאיון: "ספרי היוחסין יגיעו יותר מהר"

    ח"כ אורי מקלב בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תקף את חוק הגיור שמקדמים בקואליציה במרץ והבהיר, "בחוק החדש כל רב מושב או אזור גם ללא בי"ד יוכל לגייר, ללא הכנה מוקדמת. בנוסף בית משפט או בית דין לא יהיו רשאים לבטל את הגירות". מקלב תוקף את התנהלות רע"מ כלפי המפלגות החרדיות "למדנו לקח"

    צילום: פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורי מקלב בריאיון הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס לאפשרות של הפגנת ענק נגד הממשלה האנטי יהודית ואמר, "יכול להיות שתהיה עצרת תפילה או חיזוק, זה לא יגיע בגלל קריאות של עיתונאים, זו החלטה רצינית של גדולי הדור. כשיצטרכו וזה יגיע זה יגיע".

    מקלב הבהיר כי "כרגע המאבק שלנו הוא בכנסת, דרך חקיקות והתנהלות המשרדים השונים, והתנהלות של ארגונים ובגצי"ם. לאחר חוק הכשרות אנחנו במאבק על חוק הגירות, החוק כבר אישור וועדת חקיקה".

    ח"כ מקלב תקף את המהלך של שר הדתות ואמר, "השר כהנא מנסה לזרות חול בעיני הציבור, מנסים להסיט את הדיון האמיתי האם זה רבני ערים או ראשי ישיבות, זה לא עומד על הפרק. על הפרק עומד החוק של ישראל ביתנו, בדיוק כמו בכשרות שהוא אמר ש-3 רבנים יוכלו לקבעו קריטריונים משלהם, הוא טען שזה לא יהיה בחוק ובסוף בחוק זה נכנס".

    המפלגות החרדיות שהתאכזבו ממפלגת רע"מ הדתית, כעת מקלב מבהיר כי "למדנו לקח, רע"מ התגלתה כשהיא זרקה את כל העקרונות, הם מצביעים על כל הדברים שהם לא חלמו להצביע כמו על חוק הגיוס לצה"ל, זה היה אצלהם הדבר המרכזי בשיח.

    מקלב הסביר את הסכנה בחוק הגיור, "כל רב יישוב או אזור והוא יכול להקים מערך גיור משלו, גם ללא בית דין, גם לא חייב שהמבקש להתגייר יצטרך לעבור הכנה מסויימת. בחוק מופיע שלא בית משפט או בית דין יוכלו לבטל את הגירות של אותם הרבנים. ספרי היוחסין יגיעו יותר מהר".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הגר"א מקלב בוגר ישיבת קול תורה