המאבק בפשיעה הערבית: סחיטת דמי חסות עלולה להביא ל-10 שנות מאסר

    איתי גדסי 1 Comment on המאבק בפשיעה הערבית: סחיטת דמי חסות עלולה להביא ל-10 שנות מאסר

    חוק חדש שעבר בקריאה טרומית מברש להחמיר את העונשים של עבריינים במגזר הערבי, שסוחטים דמי חסות (פרוטקשן) מבעלי עסקים, קבלנים וכד'. בעוד שהעבריינים דואגים כביכול ל"שמירה" על העסק תמורת תשלום. בעל עסק שלא ישלם לעבריינים, העסק בבעלותו נמצא בסכנה מצד אותם עבריינים

    ירי על מסעדה לאחר שבעליה לא הסכים לשלם דמי חסות צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק להתמודדות עם תופעת דמי החסות (פרוטקשן) המצוי מאוד בקרב פושעים מהמגזר הערבי. את החוק יזמה חברת הכנסת רות וסרמן לנדה.

    בחוק מוצע להוסיף לחוק העונשין עבירה של נטילת דמי חסות ולקבוע שדינו של נותן חסות, כהגדרתו בהצעה, יהיה מאסר שלוש שנים, ודינו של מקבל דמי חסות יהיה מאסר עשר שנים.

    בדברי ההסבר לחוק נכתב: "אחת מתופעות הפשיעה הבולטות במגזר הערבי, היא גביית דמי החסות ("הפרוטקשן") מבעלי העסקים במגזר ומחוצה לו (קבלנים, קבלני עבודות עפר, מסעדות, אולמות אירועים, חנויות, מוסכים ועוד). תופעת הפרוטקשן פושה בכל המחוזות בארץ. כך, עשרות רבות של חברות, מעסיקות בלית ברירה עבריינים מוכרים כמארגני שמירה מפני העבריינים עצמם, ומכניסות מיליוני שקלים עבור שירותי שמירה, מבלי לספק תמורה הולמת מלבד חסותם של אותם עבריינים".

    התופעה היום מתאפיינת בכך שכנופיות העבריינים מחלקות ביניהן אזורים גיאוגרפיים. כך לדוגמה, בעלי העסקים (בעיקר קבלנים) מדווחים בעדויות במשטרה כי מי מהם שלא מעסיק 'חברת שמירה', מעמיד את הרכוש שלו בסכנה מחשש שיגרמו לו נזקים במאות אלפי ואף מיליוני שקלים.

    ח"כ רות וסרמן לנדה אמרה בהצגת החוק: "תחושת ביטחון היא המדרגה הראשונה והבסיסית ביותר בחברה האזרחית ובמדינה ריבונית. על בסיס מדרגה הזו אנו בונים ובונות חיי חברה תרבות כלכלה חיי משפחה ועוד".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני מכירה ת'ילד הזה אני גם אשקלונית (גאהההההה מאוד) ולא ידעתי שיש לו כזה קוללללל בלי עין הרע🙈🙉🙊💯🔥 פשוט פגז אשששששש