הקלות במס ל-130 עמותות, עמותה מיסיונרית הוצאה מהרשימה

    איתי גדסי No Comments on הקלות במס ל-130 עמותות, עמותה מיסיונרית הוצאה מהרשימה

    130 עמותות קיבלו אישור להקלות במס בדיון בוועדת הכספים. לאחר מאבק עיקש של יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני וח"כ ינון אזולאי העמותה המסיונרית הוצאה מהרשימה ולא אושרה

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) הקלות במס ל-130 עמותות חברתיות. ההקלות ניתנו לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-129 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ולעמותה 1 ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין.

    לצד אלה, הוחלט לבקשת מספר חברי כנסת, כי לגבי מספר עמותות תערך בדיקה נוספת לגבי המסכת העובדתית שבעניינן, ועמידתן בקריטריונים של רשות המיסים. עוד עלה במהלך הדיון נושא שיקול הדעת שיש לוועדה בעת אישור ההקלות, כאשר יו"ר הוועדה ציין כי בשבוע הבא צפויה להתכנס ועדת המשנה שתדון בסוגייה, בראשות ח"כ ולדימיר בליאק.

    לאחר מאבק עיקש של יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני וח"כ ינון אזולאי העמותה המסיונרית הוצאה מהרשימה ולא אושרה למרות הניסיונות החוזרות ונשנות של הפקידים הממשלתיים לאשר את אותה עמותה הפועלת בניגוד לחוק.

    מוקדם יותר, החליט יו"ר ועדת הכספים ח"כ קושניר על הוצאתן מהרשימה של שתי עמותות פרו פלסטיניות, 'כייאן' ו'אמסח דמעת אליתים' שנטען כי הן פועלות נגד המדינה.



    0 תגובות