ח"כ סטרוק: "רוב הציבור מתקומם נגד הניסיון להרוס את הזהות היהודית"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ סטרוק: "רוב הציבור מתקומם נגד הניסיון להרוס את הזהות היהודית"

    ח"כ אורית סטרוק בריאיון ל"מהדורה המרכזית" על רקע הפגנת הימין הגדולה בתל אביב, אמרה כי רוב הציבור החילוני והדתי מתנגד לניסיון להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, "מדינת העם היהודי היחידה שחיכינו לה 2000 שנה, תוך שנים של הקרבה ומסירות נפש על המצוות"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) התראיינה הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן על רקע הפגנת הימין הגדולה הערב בתל אביב, והסבירה את מטרת ההפגנה,  "אני חושבת שהנושא העיקרי הוא כל הזמן אותה נושא: הזהות היהודית של מדינת ישראל. זה לב העניין וזה לב האירוע והכל מתכנס לשם. זה מתחיל עם השאלה של החבירה בין התנועה הפוליטית לתנועה האיסלאמית וממשיך בניסיון לקעקע כל זהות יהודית במדינה".

    על השאלה האם ניתן לרתום את כלל הציבור המסורתי והחילוני למאבק על זהות המדינה היהודית, השיבה סטרוק, "אני לא יודעת מה זה חילוני, חלק עצום מהציבור שלא חובש כיפה, מאוד חשובה לו מסורת והזהות היהודית של המדינה. ברובו ציבור מאמין והוא מתקומם נגד הרצון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה ורמיסת כל הסממנים היהודיים".

    על חלוקת מתווה הכותל וההתנגדות לכך בציבור החילוני אמרה סטרוק, "אני הולכת הרבה לכותל ואני פוגשת הרבה אנשים ורבים מהם לאו דווקא דתיים, הם באים גם לבית כנסת וחשוב להם מאוד הכותל. אנשים שמגיעים לכותל לחגוג בר מצווה והם לא מרגישים שזה מקום לא מאיר פנים. רוב הציבור במדינה מתקומם נגד הרצון להרוס את הזהות היהודית של המדינה".

     



    0 תגובות