בלי לחכות: הביטוח הלאומי ינפיק תעודות נכה מהאתר בתוך דקות

    צבי טסלר No Comments on בלי לחכות: הביטוח הלאומי ינפיק תעודות נכה מהאתר בתוך דקות

    למעלה מ- 350 אלף זכאים לתעודת נכה לא יצטרכו יותר לחכות לתעודה מפלסטיק, אלא יוכלו להוריד את התעודה ישירות מאתר הביטוח הלאומי. מרגע העלאת השירות אתמול, הורדו למעלה מ-19 אלף תעודות. תוקף התעודה ל-7 שנים

    ביטוח לאומי צילום: פלאש 90
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שינוי מדיניות לטובת הציבור: הביטוח הלאומי מנפיק תעודת נכה המקנה זכויות והקלות שונות להורדה בדיגיטל. עד היום, התעודה הייתה כרטיס קשיח שנשלח לזכאי בדואר, ותהליך המשלוח מרגע קבלת הזכאות עד להנפקת הכרטיס מפלסטיק ארך למעלה מחודש.

    כדי להקל על הציבור, לצמצם את הבירוקרטיה, ולקצר את הזמנים, אזרחים הזכאים ל'תעודת נכה' יוכלו להנפיק את התעודה במהירות ובקלות באתר הביטוח הלאומי בעזרת הכנסת פרטים מזהים בלבד. המערכת תדע לזהות את הפונה ולהתאים את התעודה אליו, כולל הזכאויות הנלוות כמו פטור מתור.

    כ-350,00 אלף זכאים לתעודה יוכלו להנפיק את התעודה באמצעות אתר הביטוח הלאומי, מתוכם ישנם כ-184,000 אלף זכאים לתעודה רגילה, כ-121,000 לתעודה עם פטור מתור ופטור מתשלום עבור מלווה. כ-45,000 לפטור מתשלום עבור מלווה. מרגע העלאת השירות אתמול, הורדו למעלה מ-19 אלף תעודות.

    התעודה בתוקף לשבע שנים והיא מעניקה הטבות והנחות בשלל גופים כגון: הנחות בתחבורה הציבורית, באתרים ומוזיאונים ועוד. לחלק מהזכאים התעודה מעניקה גם פטור מתור ופטור גם עבור מי שמלווה את הזכאי.

    בשנים האחרונות בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, בביטוח הלאומי משקיעים מאמצים רבים לשיפור השירות במטרה לקרב ולהנגיש את השירותים השונים לציבור ולהקל על מימוש הזכויות  הסוציאליות.  בתקופה הקרובה, במקביל להנפקת התעודה באופן מקוון, התעודה בכרטיס הקשיח עדיין בתוקף.

    מהביטוח הלאומי נמסר: "מגפת הקורונה, שעדיין לא פסחה עלינו, הביאה איתה הרבה מאוד קשיים בריאותיים וכלכליים, מאידך, צריך להגיד בגילו לב, שהיא שימשה פלטפורמה חשובה לקידום פרויקטים דיגיטליים, הנגשת השירות ועוד".

    "אין סיבה שאדם הזכאי לתעודת נכה והמצפה לה כדי להתנהל בשגרת יומו, יאלץ לחכות כחודש ימים לפחות עד שהתהליך יסתיים, ולכן הנפקת התעודה בקליק אחד באתר הביטוח הלאומי, היא צעד  חשוב לטובת האזרח ולצמצום הבירוקרטיה".

     



    0 תגובות