רה"מ נועד עם נשיא קפריסין: "עלינו לעבוד יחד לשמור על השגשוג במזרח התיכון"

    שלמה ריזל No Comments on רה"מ נועד עם נשיא קפריסין: "עלינו לעבוד יחד לשמור על השגשוג במזרח התיכון"

    ראש הממשלה נועד עם נשיא קפריסין: "בזמן שבו כוחות הרסניים מנסים להפוך להרסניים עוד יותר, חשוב ביותר שאנו, הכוחות החיוביים, נעבוד יחד בשמירה על השגשוג, ההגנה והכלכלה במזרח התיכון"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (שלישי) עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, במסגרת המפגש הטרילטרלי ישראל-יוון-קפריסין. בפגישה השתתפה גם שרת האנרגיה, קארין אלהרר.

    צילום וידאו: עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

    ראש הממשלה בפתח הפגישה: "ברוך הבא לירושלים, ידידי ניקוס. נהדר לארח אותך. היחסים בין האומות שלנו חזקים מתמיד, הרבה מזה בזכות היוזמה והמנהיגות שלך. אנו מבינים ומעריכים זאת.

    "בזמן שבו כוחות הרסניים מנסים להפוך להרסניים עוד יותר, חשוב ביותר שאנו, הכוחות החיוביים, נעבוד יחד בשמירה על השגשוג, ההגנה והכלכלה באזור מזרח הים התיכון.

    "היחסים בין שתי האומות שלנו הם מעבר לאינטרסים המשותפים. אנחנו חולקים ערכים משותפים ולעיתים, גם בעיות משותפות. אני מצפה מאוד לוועידה הבילטרלית היום בהשתתפות יוון, קפריסין וישראל. ברוך הבא לירושלים, אדוני הנשיא".

    בתום המפגש חתמו שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, וסגן שר החדשנות והטכנולוגיה הקפריסאי, Kyriakos Kokkinos, על הסכם שיתופי פעולה בתחום המחקר המדעי והטכנולוגיה לקידום המצוינות המדעית של ישראל וקפריסין, במעמד ראש הממשלה והנשיא. ההסכם מחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין ישראל לקפריסין, ומספק מסגרת חדשה לקידום רעיונות ומחקרים בין שתי הממשלות.

    מוקדם יותר, קיים הנשיא הרצוג פגישת עבודה מדינית עם הנשיא הקפריסאי, לקראת הפסגה המשולשת ישראל-יוון-קפריסין השמינית, שתיערך בהמשך היום.

    נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם נשיא קפריסין | צילום: חיים צח/ לע"מ

    חיים צח/ לע"מ

    נשיא המדינה הדגיש את החשיבות של היחסים המשולשים בין ישראל, יוון וקפריסין ואת רצונו להעמיק את שיתוף הפעולה ביניהן בתחומי הדיפלומטיה, הביטחון, האנרגיה והכלכלה.

    הנשיא אמר: "הפסגה המשולשת היא דוגמא לדרך בה אומות צריכות לפעול לטובת האזור". הרצוג הדגיש כי הסכמי הנורמליזציה בתקופה האחרונה עם מדינות ערב מהווים הזדמנות להרחיב את מודל שיתוף הפעולה למרחב, והוא הזמין אנשי עסקים קפריסאים לגלות הזדמנויות כלכליות ביחסים האזוריים החדשים הללו.

    נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם נשיא קפריסין | צילום: חיים צח/ לע"מ

    חיים צח/ לע"מ

    נשיא המדינה והנשיא אנסטסיאדס דנו בנוסף בעניינים אסטרטגיים גלובליים ואזוריים, וכן על יוזמותיהם של שני המנהיגים בהתמודדות עם משבר האקלים והשלכותיו על אגן הים התיכון. כמו כן, המנהיגים שוחחו על ההזדמנויות להרחבת היחסים בין ישראל לקפריסין במישור האיחוד האירופי.



    0 תגובות