חפץ בעדותו: "המסרים מאלוביץ' לא היוו שיקול במינוי שר תקשורת"

    אליהו גרין 1 Comment on חפץ בעדותו: "המסרים מאלוביץ' לא היוו שיקול במינוי שר תקשורת"

    חפץ סיפר: "חשבתי שתיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה. זאת אג׳נדה של רשויות האכיפה ושל גופים בתקשורת, ואני חושב כך גם היום. חשבתי שלהציג סיקור חיובי במסגרת של שוחד זה על גבול ההזיה". חפץ טען כי המסרים מצידו של שאול אלוביץ' לא היוו שום שיקול בהכרעה מי יהיה שר התקשורת

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים, נמשכת חקירתו הנגדית של עד המדינה, ניר חפץ בידי עורך הדין בעז בן צור, סנגורו של הנאשם מספר אחת בתיק, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בהווה, בנימין נתניהו.

    עו"ד בן צור הציג בבית המשפט 'מזכר' שהועבר מהחוקר יורם נאמן למפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, אלי אסייג. במזכר, הודעה ששלח אליו העד ניר חפץ. "ניר חפץ שלח אלי הודעת ווטסאפ: 'אביעד גליקמן ערוץ 13 שידר לפני כמה דקות שאני יזמתי ופניתי למשטרה להיות עד מדינה'. צלצלתי אליו עכשיו והוא אומר לי: '3 קצינים בכירים מהמשטרה אמרו לי את זה היום. אנא מסור תודתי מעומק הלב לבוס שלך על כך ששוב חובטים בי. שבת שלום, אנא אל תצלצל אלי'.

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    Olivier Fitoussi/Flash90

    בהמשך, סיפר חפץ בבית המשפט: "הייתה מוטיבציה מאוד גדולה של גורמי האכיפה ושל גורמים בתקשורת לכתב אישום. תיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה. זאת אג׳נדה של רשויות האכיפה ושל גופים בתקשורת- אני חושב כך גם היום. חשבתי שלהציג סיקור חיובי במסגרת של שוחד זה על גבול ההזייה. אני מכיר יחסי קח תן בין תקשורת לפוליטיקאים – זה סחר סוסים ברמה הכי בהמית שיש. מקדמת דנא, לא תמצא בסדום יוצר מדי צדיקים".

    בהמשך העדות, אמר חפץ: "נתניהו מעולם לא שוחח איתי בענייני רגולציה של בזק. הוא מעולם לא ביקש ממני להעביר מסר רגולטורי למאן דהוא".

    עו"ד בן צור: "אחרי שארדן מסיים את תפקיד שר התקשורת, נתניהו נכנס לתפקיד. תאשר לי שאין לזה שום קשר לאלוביץ' שאמר כך או אחרת".

    חפץ: "אפס, כלום, זירו, אפילו לא אחד למיליארד – את זה אני אומר מידיעה. אני שותף לדיונים הכי פתוחים בפורומים הכי מצומצמים. לא בזק, לא אלוביץ, לא וואלה. זאת עדות שמיעה שלי מתוך הדיונים בבלפור. המסרים מצד שאול אלוביץ' לא מהווים שיקול".

    ניר חפץ בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: יונתן סינדל/פלאש90    

    יונתן סינדל/פלאש90    

    חפץ: "מהרגע שפורצת מערכת הבחירות ב-2014 נתניהו עוסק רק בנושאים ביטחוניים ובבחירות. הוא לא עוסק בנושאים רגולטוריים- זה לא מעניין אותו. הוא גם מוגבל לעסוק בהם ע״י היועמ״ש.

    "אם תבחן את הקורות חיים של איתן צפריר תראה שהוא היה מושלם לתפקיד ראש מטה שר התקשורת. עו״ד, עוזר מזכיר הממשלה, עסק ברגולציה.

    "מהרגע שנכנס לתפקיד אבי ברגר עשה ממנו צחוק. הוא ניטרל אותו. אבי ברגר השתלט על המשרד באופן טוטלי. שמו אדם מאוד מוכשר שבא לעזור לראש הממשלה ועשו ממנו אוויר. ניסיתי לחזק אותו מול לשכת נתניהו אבל לנתניהו לא היה אכפת ממשרד התקשורת, הוא היה עסוק בנושאים אחרים".

    סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור בכניסה לאולם בית המשפט | צילום: יונתן סינדל/פלאש90

    יונתן סינדל/פלאש90

    חפץ המשיך וסיפר: "ברגר נידה את צפריר והוצג כגיבור לאומי בתקשורת, (בציניות) ממש פרס ישראל צריך לתת לו לברגר. היית צריך לשמוע אילו הבטחות על נאמנות (מברגר). צפריר נבלם בכל החזיתות".

    בן צור: "בגלל שהוא נחשב נטע זר מטעם נתניהו?"

    חפץ: "כן".

    בעדותו אתמול, סיפר חפץ כי בזמן חקירתו במשטרה, החוקרים קיבלו כל העת הוראות ושאלות ממישהו שצפה בחקירה. לדבריו היה מישהו שישב בחוץ והשתתף בחקירה כל הזמן. הוא סיפר כי בשלב מאוחר יותר, בזמן המשא ומתן לקראת חתימתו על הסכם עד מדינה, אמרו לעורך דינו כי על קו הטלפון נמצא פרקליט המדינה.

    חפץ: "האמון שלי בחקירה היה קרוב לאפס, חשבתי שזאת רדיפה"

    חפץ סיפר כי לא נתן אמון גבוה בחקירת תיק 4000 וחשב שהיא רדיפה: "במהלך 15 ימי המעצר האמון שלי שזו חקירה אמיתית ורצינית ללא שיקולים זרים היה קרוב לאפס", אמר חפץ. "חשבתי שזו חקירה שהיא יותר רדיפה מאשר חקירה. הוא הוסיף כי האמצעים הדרקוניים וכמות המשאבים והחוקרים בתיק, חיזק אצלו את חוסר האמון המוחלט בחקירה".

    בהמשך, נשאל חפץ על התלונה שהגיעה לידי חוקר מח"ש, דובי שרצר בעניין התנהלות המשטרה בחקירת תיקי נתניהו ומשלא ידע להשיב, הודיע עורך הדין בן צור כי ההגנה תזמן את ראש מח"ש, קרן בר מנחם, סגנה משה סעדה והחוקר דובי שרצר לעדות בבית המשפט.

    בהמשך הדיון, סיפר חפץ על הלחצים שהופעלו עליו לכאורה על מנת שיחליף את עורך דינו באחר.

    עוד סיפר חפץ, כי הוא הבין שהחוקרים מבהירים לו שעליו לשמור על האינטרסים שלו ולא של ראש הממשלה. "החוקר העביר לי מסר שאמנם אני שומר על אינטרסים של אחרים אבל אחרים, כשכל אדם סביר מבין שהכוונה לראש הממשלה, לא שומרים על האינטרסים שלי", דברי חפץ. הוא הסביר כי היה המסר שהועבר לו היה ברור ולפיו יש מירוץ מי יחתום ראשון על הסכם עד מדינה.

    שאול אלוביץ' | צילום: Yonatan Sindel/Flash90,

    Yonatan Sindel/Flash90

    הוא סיפר כי ראש צוות החקירה של שלמה פילבר, או לפחות מי שהציג את עצמו ככזה, הגיע ואמנם לא אמר במפורש את המילים עד מדינה, אך בהחלט רמז על כך לפחות חמש פעמים.

    "היה מאמץ עיקרי לחלץ ממני גרסה כלשהי והיה מאמץ משני גדול שאהיה עד מדינה. אני הבנתי את זה בזמן אמת וכל הזמן עדכנתי את עורך הדין שלי", המשך וסיפר חפץ, אף הבהיר כי באותה עת זה לא היה על הפרק מבחינתו.

    שלמה פילבר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90,

    Yonatan Sindel/Flash90

    "אני הבנתי שאני לא מעניין את החוקרים ושהחקירה היא נגד ראש הממשלה", אמר חפץ בבית המשפט "גם אחרי שפילבר חתם על הסכם ועשו לי עימות איתו, וגם לפי מה שהוא אמר שם – ידעתי והבנתי והיה ברור לי שזו חקירה למצוא ראיות כלפי רה"מ. לא חשבתי שזו חקירה שמטרתו לעמיד לדין את שאול אלוביץ".

    עם זאת, חפץ הבהיר כי הוא מעולם לא נדרש על ידי רשויות החקירה לומר דבר שאינו אמת וכי מרגע שחתם על הסכם עד המדינה, הוא אמר רק את האמת כפי שהיא זכורה לו. "הלחץ עלי היה לתת גרסה או לחתום על הסכם עד מדינה אבל לא לומר משהו שאינו נכון. וגם אם נרמז לי אני לפחות לא הבנתי", הבהיר חפץ.

    בהמשך הדיון, שאל עו"ד בן צור את חפץ מדוע לטענתו השתמש חוקרי המשטרה בחקירותיו כל העת, במילה רכבת וחפץ השיב כי מבחינתו המטרה הייתה לרמוז לו להפוך לעד מדינה.

    עורך הדין בן צור טען עו"ד בן צור טען כי רצף אזכורי הרכבת בפי החוקרים, היה ניסיון לרמוז לחפץ על תקרית שהייתה לו בשנות ה-80, במהלך שירותו הצבאי. אז הוא נחקר במשטרה הצבאית בחשד למעורבות במותו של חייל שנשלח עימו לניווט לילי בנגב ונמצא מת על פסי רכבת. הסיפור התפרסם לראשונה בתום חקירותיו של חפץ בחדשות 10.

    עורך הדין בן צור טען כי המידע הגיע לעיתונאי גולן יוכפז מחדשות 10, עוד לפני שחפץ חתם על הסכם עד מדינה. חפץ מצידו טען כי לא ידע על כך וכן שבמהלך החקירות לי ייחס את השימוש התדיר במילה רכבת לאותה תקרית משירותו הצבאי.

    עורך הדין בן צור טען כי היה מי שהוציא את החומר לתקשורת כדי ללחוץ על חפץ להפוך לעד מדינה. מנגד, יש לציין כי העיתונאי גולן יוכפז התייחס לטענתו של בן צור בבית המשפט, ובפוסט שכתב באחת הרשתות החברתיות הוא הכחיש את הטענה: "טענתו של עו"ד בן צור היא שקר מוחלט", כתב יוכפז קצרות.

    גם העד, ניר חפץ השיב כי אין לו שום יכולת לתקף את דבריו של בן צור. השופט בר עם פנה לעורך הדין בן צור ושאל אותו האם יש לו ראייה לטענתו שהחומר הודלף לתקשורת ובן צור מצידו השיב כי הוא "יודע זאת מידיעה אישית".



    1 תגובות

    מיין תגובות