אושר סופית: עונשי מינימום על החזקת נשק בלתי חוקי

    אבי רבינא No Comments on אושר סופית: עונשי מינימום על החזקת נשק בלתי חוקי

    החוק קובע הוראת שעה שבמסגרתה, למעט מקרים מיוחדים, יוטל עונש מינימום של רבע מהעונש המירבי למי שהורשע בעבירות של החזקה, נשיאה וסחר בנשק

    אמצעי לחימה בלתי חוקיים. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עונשי מינימום למחזיקי וסוחרי נשק בלתי חוקי. ההצעה אושרה פה אחד ברוב של 4 ח"כים, ללא מתנגדים או נמנעים לאחר שנדחו כל ההסתייגויות לחוק ברוב של 4 מול 1.

    החוק קובע הוראת שעה שבמסגרתה, למעט מקרים מיוחדים, יוטל עונש מינימום של רבע מהעונש המירבי למי שהורשע בעבירות של החזקה, נשיאה וסחר בנשק.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החזקתו של נשק בלתי חוקי הוא היום בגדר "מכת מדינה" ומהווה את אחד הגורמים העיקריים לעלייה בשיעור מקרי הרצח והאלימות. בנוסף, היקף האלימות והשימוש בנשק ובאמצעי לחימה בלתי חוקיים פוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים.

    האלימות הגוברת גורמת לעליית הביקוש לנשק בלתי חוקי בקרב עבריינים. נשק זה מגיע לגורמים פליליים וארגוני פשע שמחזיקים וסוחרים בו למטרות פליליות. כמו כן, הזמינות הגבוהה של נשק בלתי חוקי, מגבירה את הסיכון שיעשה בו שימוש לצורך ביצוע עבירות פליליות ואף למטרות פיגועי טרור".

    ח"כ שלמה קרעי נאם במליאה והתייחס להצעת חוק העונשין ואמר: "ההצעה הזאת היא עבודה בעיניים. היא מתעסקת בדברים אחרים במקום ששר המשפטים יטפל במערכת המשפט שהוא עומד בראשה. כל העצורים מהפרועות מסורוקה, אתם יודעים כמה מהם עדיין במעצר? אפס, כולם בבית.. הצעת החוק קובעת שיש לשופטים שיקול דעת לתת פחות ממינימום. שר המשפטים לא היה מעז לצאת כנגד השופטים. הסתייגות מספר 23 שלנו מבטלת את שיקול הדעת של השופט. אם מבטלים את שיקול הדעת של השופטים אנחנו מושכים את כל ההסתייגויות ועוברים להצבעות עכשיו. החוק לא עושה נזק אבל הוא לא עושה שום תועלת".

    ח"כ גלעד קריב השיב בטרם עברו להצבעות: "אני רואה שספסלי האופוזיציה נותרו ריקים. יש מידה רבה של אבסורד לשמוע את חברי האופוזיציה מלינים על מצב הפשיעה כאשר לוקח זמן לתקן מחדלים מצטברים של 12 שנים ולא ניתן לכסות עליהם במספר חודשים. במקום שהאופוזיציה תחבור לקואליציה בסוגיית נגע האלימות ותגיד 'בנושא הזה אין מחלוקת' כאשר יוזמים הצעת מינימום שהיא סבירה אז מה להם להתנגח בהצעת החוק? אנו מבינים שהנה יש להם הזדמנות נוספת להתנגח ברשות השופטת".

    לאחר הדברים הצביעו במליאה על ההסתייגויות לחוק שנדחו ברוב קולות ולאחר מכן הצביעו על החוק שעבר בקריאה שלישית פה אחד ברוב של 4 חברי כנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים.

    שר המשפטים, גדעון סער ברך על אישור החוק: "חוק עונשי מינימום לעבירות נשק בלתי חוקי שלי ושל ח"כ שרן השכל אושר הלילה סופית במליאת הכנסת. זוהי התחייבות נוספת של תקווה חדשה שאנחנו מקיימים. הדרך להתמודד עם מכת המדינה של הנשק הבלתי חוקי עוברת בענישה קשה ומרתיעה. אנו נחושים להחזיר את המשילות לכל רחבי הארץ".



    0 תגובות