- רדיו קול חי - -

בית מלאכה הוסב למעבדת ענק לזיוף מטבעות כסף

בחודשים האחרונים הצטברו ראיות כנגד מספר חשודים בחשד לזיוף מטבעות של 5 ש"ח ו-10 ש"ח, בשל חומר הראיות נפתחה חקירה ביחידת הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 443, שהביאה לגילוי מעבדת ענק באשדוד שעסקה בזיוף בהיקף גדול שך מטבעות הכסף.

עפ"י החשד, בעלים של בית מלאכה באשדוד, הסב לכאורה ביחד עם עוד 3 חשודים את בית המלאכה למעבדה לזיוף מטבעות כסף ישראלי, מתוך מטרה להפיק רווחים כלכליים באמצעות הפצת המטבעות לשוק החופשי.

בנוסף לחשדות, עלה כי הפעילות הפלילית בוצעה דרך חשבונות בנק של אחד החשודים, שביצע לכאורה עבירות של הלבנת הון בהיקפים של למעלה מ-5 מיליון ₪.

כאמור, עם המעבר לחקירה גלויה פשטו הלילה בלשי וחוקרי היאל"כ, ביחד עם שוטרי מז"פ לכיש ונציגי מחלקת המטבע בבנק ישראל על בית המלאכה, ותפסו עשרות מטבעות של 5 ו-10 שקלים בתפזורת, חומר גלם, גלופות ומכונות חדישות אשר שימשו ככל הנראה לזיוף המטבעות.

במהלך הפשיטה נעצרו ע"י השוטרים 2 חשודים שעסקו באותה עת ביצור המטבעות ואף בחיפוש בבתיהם של חלק מהחשודים נתפסו מטבעות מזויפים.

בתום חקירתם של ארבעת החשודים בגין הנפקת מטבע מזויף, קשירת קשר לפשע, מתקין או מחזיק מכשיר לזיוף מטבעות, קבלת דבר במרמה, עבירות מס והלבנת הון, הם הובאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ, שהחליט להאריך את מעצרם של שלושה חשודים עד ליום 9.12 וחשוד נוסף עד ליום 8.12.

ממשורת ישראל נמסר: "אנו נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו, בכל מקום בו מבוצעות עבירות הונאה ומרמה הפוגעת בכלכלת המדינה, במטרה לצמצם את הנזק ולהעמיד את העבריינים לדין".

מבנק ישראל נמסר: "בנק ישראל מברך את משטרת ישראל ואת היחידה הכלכלית בלהב 433 על המבצע המוצלח אשר מסייע רבות למלחמה בתופעת זיוף המטבע. מבצע זה מצביע שוב על חשיבות שיתוף הפעולה ההדוק בין משטרת ישראל ובנק ישראל, שיתוף הפעולה יימשך על מנת להילחם בתופעת זיופי המטבע אותה יש למגר.

בנק ישראל ומרכזי המזומנים במערכת הבנקאית בודקים כל שטר ומטבע המופקדים במערכת הבנקאית, עוקבים ומנתחים את זיופי המטבע הנתפסים במערכת הבנקאית".