אייכלר בכינוס מטה המאבק: "להפוך את וועדות הכנסת לאינתיפאדה דמוקרטית"

    אבי רבינא No Comments on אייכלר בכינוס מטה המאבק: "להפוך את וועדות הכנסת לאינתיפאדה דמוקרטית"

    ח"כ ישראל אייכלר הציע בכינוס מטה המאבק בממשלת השמד, לפוצץ את דיוני הוועדות בהם מתקיימות הצעות האנטי דתיות, "להגיע לשם ולפוצץ כל דיון בנושאי דת. שיבינו שמלחמות דת מתרחשות קודם כל בכנסת, עוד לפני שהן מגיעות לכותל"

    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר השתתף היום (שני) בכנס המשותף של המפלגות החרדיות להקמת מטה המאבק בממשלת השמד, אייכלר נאם בכינוס והתייחס למסע ההסתה שעובר הציבור החרדי בישראל: "אנו במצב שבו הציבור החרדי הוא הציבור הכי לא לגיטימי במדינת ישראל. עומד שר ימני ואומר שכל פרוטה שמשקיעים במגזר הערבי היא נטו ריווח למדינת ישראל".

    אייכלר הוסיף, "לעומת זאת, היחס לחרדים שכל פרוטה היא סחטנות. ההתנהלות הזאת שכל השקעה במגזר הערבי שווה הון ואילו כל פרוטה לחרדים שווה לעושק וסחטנות, מקובלת לצערי אצל רבים מדי במדינת ישראל, מימין ומשמאל".

    אייכלר התייחס לעניין ההסברה מול הציבור הדתי והחילוני ואמר, "במישור החוץ פרלמנטרי אין הסברה. יש קירוב, אבל לא הסברה בתחומים שבהם אנו עוסקים כעת".

    ח"כ אייכלר הניח שתי הצעות על השולחן, "הראשונה היא להפוך את וועדות הכנסת לאינתיפאדה דמוקרטית. להגיע לשם ולפוצץ כל דיון בנושאי דת. שיבינו שמלחמות דת מתרחשות קודם כל בכנסת, עוד לפני שהן מגיעות לכותל. כשהרפורמי יבוא לכותל – בוודאי שנבוא להילחם נגדו לכותל, אבל לפני זה צריך לבוא פה בכנסת, ולעשות שם "התעוררות דמוקרטית".

    "בנוסף, פנו אליי רבנים דתיים וביקשו לעשות פעולות שמלכדות את כלל הציבור הדתי והחרדי בנושאים המוסכמים על כלל הציבור הדתי. כמו שבעבר היה לובי דתי, צריך מאבק מאוחד להצלת הדת מידי תרבות יוון" הסביר אייכלר.

    אייכלר הבהיר כי "צריך גם לקחת בחשבון שהציבור שהכי צריך לעמוד בחזית המאבק על צביונה היהודי של המדינה הוא הציונות הדתית. הרי הרבנות הראשית באה מבית המדרש שלהם. והם צריכים להיאבק כנגד הכרסום בה. לפחות צריכים להיות שותפים למאבק".

    אייכלר ציין את גזירות הממשלה על המעמד החלש ואמר, "גם נושא הגזירות הכלכליות על נזקקי הכלים החד פעמיים הוא סכנה הרבה יותר גדולה מאשר יוקר המחיה למגזר החרדי. כי אם בעולם יבינו שאפשר לסמן את היהודים לרעה ולעשות נגדם גזירות ספציפיות, זו סכנה קיומית".

    בסיום דבריו אמר אייכלר, "הסכנה הגדולה של התרת דמם של חרדים במדינה היא המציאות שבה אפשר לסמן ציבורים לפגיעה כלכלית – וזה מתקבל בשקט בציבור. בכל דיון בנושאי גזירות נגד הדת צריך לבוא לוועדות ולהילחם. לשלול את הלגיטימציה של גזירות ממוקדות נגד היהדות ושמורי התורה".



    0 תגובות