חפץ: "האמון שלי בחקירה היה קרוב לאפס, חשבתי שזאת רדיפה"

    אליהו גרין No Comments on חפץ: "האמון שלי בחקירה היה קרוב לאפס, חשבתי שזאת רדיפה"

    חפץ העיד: "האמון שלי שהחקירה בתיק 4000 הייתה אמיתית וללא שיקולים זרים- הייתה קרובה לאפס. חשבתי שזאת רדיפה. האמצעים הדרקוניים שהפעילו עלי חיזקו אצלי את חוסר האמון שלי בגורמים שחקרו"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת חקירתו הנגדית של עד המדינה, ניר חפץ בידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של הנאשם מספר אחת במשפט, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בהווה, בנימין נתניהו.

    חפץ העיד: "האמון שלי שהחקירה בתיק 4000 הייתה אמיתית וללא שיקולים זרים- הייתה קרובה לאפס. חשבתי שזאת רדיפה. האמצעים הדרקוניים שהפעילו עלי חיזקו אצלי את חוסר האמון שלי בגורמים שחקרו".

    לדבריו "חשבתי בזמן אמת שאני לא באמת מעניין את החוקרים, שהחקירה היא חקירה נגד ראש הממשלה ואני שם באמצע. לא חשדתי שהחקירה נפתחה בגלל שאול אלוביץ".

    במהלך הדיון הוצגו תיעודים נוספים מחקירותיו של חפץ במשטרה. בתיעוד נראה החוקר אומר לחפץ: "לא נשאיר אבן אחת שלא נהפוך. כל דקה שעוברת אנחנו אוספים ראיות נגדך- ואנשים מדברים. אנשים מדברים.

    אתה נמצא בתחנה, הרכבת שם, הדלתות עוד מעט נסגרות. יש מי שעולים עלים ויש מי שמתלבט".

    חפץ (בחקירת המשטרה): "אתה מדבר על סיטואציה ספציפית? השאלה היא כפשוטה או אלגוריה? אתה מדבר על רכבות אחרות?"

    חוקר: "אתה תזרום עם זה כמו שבא לך".

    חפץ: "לא, אני מבקש להבהיר את השאלה. האם זאת אלגוריה או שהשאלה כפשוטה?"

    בבית המשפט, שאל עו"ד בן צור את חפץ: "אתה זוכר שהתמא של הרכבות עלתה מספר פעמים בחקירה? למה החוקר משתף אותך על אייטמים שקשורים לרכבות?"

    בן צור הקריא מתוך החקירה של חפץ, בה החוקר אומר לחפץ "אפילו סידרו לך תצפית לרכבת".

    חוקר לחפץ (במשטרה): "אבל תדע לך אתמול בגלל מעשה טרגי מאוד, טרגדיה רצינית מאוד העניין שלכם לא פתח את המהדורה. הוא היה נושא שני או שלישי".

    בן צור בבית המשפט: "לקח הרבה זמן עד שהסכמת לשמש עד מדינה. הסוגיה של הרכבות והתחקיר בעניינך בעניין הרכבות נאסף ע״י החוקרים"

    עו"ד בן צור טען כי רצף אזכורי הרכבת בפי החוקרים, היה ניסיון לרמוז לחפץ שהם יודעים על תקרית שהייתה לו בשנות ה-80, במהלך שירותו הצבאי. אז הוא נחקר במשטרה הצבאית בחשד למעורבות במותו של חייל שנשלח עימו לניווט לילי בנגב ונמצא מת על פסי רכבת. הסיפור התפרסם לראשונה בתום חקירותיו של חפץ, בידי העיתונאית אילה חסון בחדשות 10. יצויין, כי בניגוד לשורה אל מקרים אחרים שבהם תבע חפץ אנשים שהתבטאו בעניינו, במקרה זה הוא לא הגיש תביעה בגין הפרסום.

    בן צור טען: "אני יודע שהתחקיר נאסף ע״י החוקרים. החומר הזה הגיע לידי עורך חדשות 10 גולן יוכפז לפני שהפכת עד מדינה. הפרסום היה עשרה ימים אחרי שהפכת עד מדינה". העיתונאי גולן יוכפז, ששמע על הנעשה בבית המשפט ועל טענת בן צור, הגיב לפני זמן קצר באמצעות פוסט קצר באחת הרשתות החברתיות, בו הכחיש את הנטען: "טענתו של עו"ד בן צור היא שקר מוחלט", כתב יוכפז.

    בהמשך הדיון בבית המשפט, דובר על ניסיון השידול, לכאורה, של החוקרים במשטרה לגרום לחפץ להחליף עו״ד.

    בתיעוד מהחקירה שהוצג באולם, נראה החוקר אומר לחפץ: "ניר, קח בחשבון, כנראה אתה משווה את העורך דין שלך למנתח, או רופא…"

    חפץ: "נכון".

    חוקר: "אם אותו מנתח או רופא יכול לגרום למותך, או שאתה באיזשהו שלב מבין כי הרופא, האבחנה שלו לא נכונה, אולי צריך להחליף רופא, וזה קורה. בדיוק כמו שהוא יכול להציל אותך, כך הוא גם יכול להרוג אותך".

    חוקר: "לפעמים יוצאים מהניתוח אתה יודע עם עוד איזשהו משהו שנגרם, עוד איזה תקלה שקרתה, עוד איזה, אתה יודע יש כל כך הרבה תביעות בעולם הזה… שישב לך ככה בראש, שלפעמים אולי הרופא, אותו רופא שאנחנו נעזרים בו, אולי הוא לא טוב בשבילנו".



    0 תגובות