במטרה להפחית מחירים: יבוטל המכס על חלק ממוצרי החלב

    צבי טסלר No Comments on במטרה להפחית מחירים: יבוטל המכס על חלק ממוצרי החלב

    במטרה להפחית את מחירי הגבינות ומוצרי החלב: שר האוצר חתם על צו לביטול מכסים של מעדנים יוגורטים וגבינות רזות, וכן הגדלת מכסות יבוא של גבינות קשות

    צילום: Nati Shohat/Flash 90 
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר אביגדור ליברמן, בתיאום עם שר החקלאות עודד פורר, חתם על צו שיבטל מכסים על מוצרי חלב רכים וכן יגדיל את המכסת הפטורות ממכס של גבינות קשות, באופן שצפוי להוזיל את המחירים של למוצרי חלב לצרכן הישראלי.

    הצו כולל ביטול מלא של מכסים על יוגורטים, מעדני חלב וגבינות עד 5% שומן – הצו יאפשר את פתיחת השוק ליבוא חופשי של מוצרים אלו ממדינות אירופה בהן המחיר לצרכן לק"ג יוגורט עומד על כ-8.5 ש"ח בממוצע לק"ג, בהשוואה ל-17 ש"ח לק"ג בישראל.

    כמו כן, הצו כולל הגדלה של המכסות הפטורות ממכס בכ-5,000 טון עבור ייבוא של גבינות במכסה – הגבינות המיובאות צפויות להיות זולות בכ-25% מהמחיר המפוקח בישראל כך שהמחיר לצרכן צפוי לרדת בכ-10 ש"ח לק"ג. כל זאת, תוך שמירה על החקלאות המקומית.

    במשרד האוצר אומרים, כי "התכנית מיישמת את המלצת ה-OECD למדינת ישראל ומהווה צעד נוסף בהצבת ישראל לצד המדינות המפותחות בכל הנוגע לאופן התמיכה בחקלאות, והוא נחתם בהמשך לסיכום מקצועי בין משרדי האוצר והחקלאות".

    שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מוצרי החלב בישראל יקרים ב-79% מהממוצע ב-OECD, ופתיחת שוק החלב לתחרות היא צעד ראשון בסל פתרונות לטיפול ביוקר המחייה. בעקבות הפחתת המכסים הצרכן הישראלי יוכל ליהנות ממגוון מוצרי חלב במחירים זולים, תוך שמירה על החקלאות המקומית. אני מודה לשר החקלאות על שיתוף הפעולה בצעד חשוב זה".

    שר החקלאות, עודד פורר: "תחרות חופשית משיגה עבורנו שלושה יעדים: מחיר טוב לצרכן, מבחר גדול יותר של מוצרים ומחייבת גם את השוק המקומי להשתפר. זהו עוד צעד ברפורמה שאנחנו מובילים לפתיחת השוק ולחיזוק החקלאות המקומית".



    0 תגובות