הלילה הודלק נר שמיני של חנוכה – בקבר יוסף

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הלילה הודלק נר שמיני של חנוכה – בקבר יוסף

    הנהגות הישובים בשומרון הדליקו הלילה נר שמיני של חנוכה בקבר יוסף שבשכם. יוסי דגן: "מי שלא רוצה אותנו ברמלה ועכו, לא רוצה אותנו גם כאן בקברו של יוסף הצדיק, בלב השומרון, ובכלל בכל השומרון ובירושלים"

    צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנהגת יישובי השומרון ובתוכם יושבי ראש מזכירויות, נציגי וועדים, מזכירים ורבש"צים נכנסו הלילה (בין ראשון לשני) לקבר יוסף בשכם בהובלת ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן. את הכניסה ליווה גם מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג וקצין ההגמ"ר החטיבתי רס"ן עזריאל פרלמן. בשיאו של האירוע הדליק ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג נר שמיני של חנוכה בציון הקבר בחנוכיה מיוחדת שהוכנסה למקום. במהלך האירוע התקבלה הודעה על הפיגוע הקשה במעבר תאנים סמוך לאבני חפץ בו נפצע מאבטח של רשות המעברים. הקהל קרא פרק תהילים לרפואת הפצוע ולרפואת הודיה ויניב מעודד שנפצעו קשה בתאונה בשומרון בערב שבת. תאונה מזעזעת בה נהרגו שני ילדיהם – הללי בת ה – 6 וטוב ראי בן ה 3.

    "אנחנו נמצאים באזור מיוחד מאוד, ובכלל בתקופה שבה הדברים הם מאוד מאוד ברורים", אמר ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן בפתח דבריו קודם הדלת הנרות בקבר יוסף. לדבריו, "אנחנו מסתכלים על כל מה שקורה במדינת ישראל, ועברנו ביחד עם המח"ט תקופה מאוד מורכבת מבחינה ביטחונית. ואני חושב שכשאנחנו עומדים כאן, ברור לנו שקבר יוסף בשכם, ולוד, רמלה ועכו, הם אותו המבחן".

    לדבריו של דגן, "מי שלא רוצה אותנו ברמלה ועכו, לא רוצה אותנו גם כאן בקברו של יוסף הצדיק, בלב השומרון, ובכלל בכל השומרון ובירושלים. מי שמאמין שזה הדבר החשוב ביותר לעם היהודי להיות כאן אז הוא מחזק בוודאי גם את הערים המעורבות. דווקא ביום הזה, שאנחנו אחרי הצעדה שהייתה שם והאתגרים שהם עברו, ודיברתי הערב עם ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, והוא סיפר לי על האתגרים שיש לו, ואמרנו שאלו אתגרים דומים. בסופו של דבר זה אותו השורש לטוב ולרע".

    "אנחנו מציינים עמידה של המכבים שהם האבות הרוחניים גם של התיישבות היהודית כאן בשומרון. האבות הרוחניים גם של צה"ל. אנשים שעמדו מעטים מול רבים, וגם אנחנו עומדים מעטים מול רבים והם עמדו כי הצדק איתם כמו שאנחנו עומדים עם הצדק איתנו. זה המקום שאנחנו עומדים כאן ומתפללים בקברו של יוסף הצדיק על מנת להעלות את הדרישה הברורה לממשלת ישראל לנהוג כמנהג המכבים, כי המכבים היו מחזירים את הריבונות לקבר יוסף. להביא לכן את הריבונות בצורה מלאה ולהחזיר את ישיבת עוד יוסף חי למקומה כאן, עם דגל ישראל שיתנוסס ויתנופף מעל" הוסיף ראש מועצת שומרון.

    בהמשך דבריו פנה דגן להנהגות הישובים ואמר "אנחנו זוכים כולנו, הנהגות השומרון, לבנות את השומרון, בדיוק כפי שעשה יוסף. מדובר בדברים שהוא תכנן שבע שנים קדימה, גם אנחנו עושים תכניות ותב"עות, תכניות מתאר, תכנונים של פרויקטים – וזה מה שמביא את המעסות של ההתיישבות. אם זה בכבישים, אם זה בפרויקטים כלכליים, במבני ציבור, במוסדות חינוך, בקהילה ובנוער. בסוף הדבר הזה הוא זה שמביא את המעסות של עם ישראל להתעורר ולגור כאן בלב השומרון".

    "ואנחנו בדרכו של יוסף, שהיה המשביר הגשמי והפיננסי שבסוף יצר עולם שלם כלכלי, עולם שלם התיישבותי, עולם שלם חברתי, אותו הדבר אנחנו עושים כאן בשומרון ואנחנו מצפים שהממשלה תעזור עוז וגבורה כמו שהמכבים עשו להחזיר לכאן את הישיבה בצורה מלאה. אנחנו שואבים כוחות מיוסף הצדיק להקים יישובים חדשים בעז"ה ששואפים את העוז מיוסף הצדיק, ולהיות מאוחדים ולבנות את הארץ בעוז ובגבורה" סיים דגן את דבריו.

    דגן הודה דגן למח"ט שומרון לקצין הגמ"ר ולחיילי צה"ל ומג"ב על השתתפותם ועל פעילותם להצלחת האירוע. וכן למתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.

    קודם להדלקת הנרות בירך מח"ט שומרון רועי צוויג את הנהגות ההתיישבות בשומרון ואמר: "אחד הדברים המיוחדים שאנחנו מגיעים לפה" אמר צוויג, "זה שיש פה המון סוגי כיפות, והרבה אנשים שמגיעים ללא כיפה אבל כולנו מתרגשים באותה המידה. להדליק פה נר במקום כל כך מיוחד לעם ישראל, שכל כך חשוב לנו במורשת העם היהודי, אז אני יכול להגיד באופן אישי שאני נורא מתרגש. כל אירוע שכזה מחזיר אותי לאירוע הראשון שלי פה ותודה לכולכם על הזכות של כולנו להיות פה ביחד".



    0 תגובות