ח"כ שיקלי: "חקירת לוחמי המג"ב מיותרת ומעבירה מסר בעייתי"

    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ שיקלי: "חקירת לוחמי המג"ב מיותרת ומעבירה מסר בעייתי"

    ח"כ עמיחי שיקלי בשיחה עם 'קול חי': "הפרקליטות באופן כללי לא זוכה לאמון רחב של הציבור. אני חושב שכדאי שפרקליטות באופן כללי ובמח"ש בפרט יהיו יותר ערים לרחשי הלב של הציבור שמזהה בגוף הזה שבחלק מהמקרים נראה שהוא פועל ממניעים זרים"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ח"כ עמיחי שיקלי שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר על חקירת לוחמי משמר הגבול שנטרלו את המחבל אמש: "היו מקרים דומים בעבר, אבל אתמול מה שככל הנראה קרה זה שבעצם היה לחץ שבא בעיקר מכיוון כלי תקשורת מסוים לצאת בחקירה, הגם שברור לכל מי שצפה בתיעוד שאין פה שום דמיון למקרה של אלאור אזריה ולא היה פה שום צורך בחקירה של הלוחמים שמעבירה מסר מאוד בעייתי גם ללוחמים וגם לאויב".

    "ללוחמים היא אומרת 'תיזהרו שלא תימצאו את עצמכם מאחורי סורג ובריח בגלל סיטואציה של לחימה' ולאויב היא משדרת איזה שהוא רפיון ובלבול", אומר שיקלי.

    שיקלי הבהיר כי אין לערוך השוואה בין המקרה המדובר למקרה של אלאור אזריה: "במקרה של אלאור אזריה, הוא בכלל לא היה חלק מהכוח שהגיב למחבל. הוא הגיע עם אמבולנס בחלוף רבע שעה ומכיוון שאותו אדם זז הוא החליט לירות בו. פה אנחנו מדברים אל אירוע במתנהל שתווך של 30-40 שניות ואנחנו נמצאים בעיצומו של האירוע, המחבל ניסה להתרומם ואין לנו שום אינדיקציה שהוא לא ינסה להמשיך ולדקור או שאין עליו חגורת נפץ ולכן אין שום יסוד לחקור אותם".

    לדברי שיקלי: "הפרקליטות באופן כללי לא זוכה לאמון רחב של הציבור. אני חושב שכדאי שפרקליטות באופן כללי ובמח"ש בפרט יהיו יותר ערים לרחשי הלב של הציבור שמזהה בגוף הזה שבחלק מהמקרים נראה שהוא פועל ממניעים זרים. הם חייבים דין וחשבון לציבור, אבל הם עושים מה שבא להם. רק ממשלה ימנית על מלא תשנה את זה".

    בהמשך הריאיון, התייחס שיקלי לביקורת על נסיעתה של אשת ראש הממשלה לחו"ל: "אין מילים לתאר את הצביעות של התקשורת. עשרים שנה פימפמו לנו על גלידה פיסטוק של רעיית ראה"מ, ופתאום הם מבקשים להרפות מרעיית ראה"מ הנוכחי".



    0 תגובות