לאחר שעתיים וחצי: לוחמי המג"ב שוחררו ללא תנאים מגבילים

    ישראל רובין No Comments on לאחר שעתיים וחצי: לוחמי המג"ב שוחררו ללא תנאים מגבילים

    לוחמי משמר הגבול שנחקרו במחלקה לחקירות שוטרים, שוחררו ללא תנאים מגבילים לאחר כשעתיים וחצי. עורך דינם הסביר כי החרמת נקשם נעשתה לצורך בדיקה בליסטית בלבד והם צפויים לקבל נשק חלופי

    משרדי המחלקה לחקירות שוטרים צילום: Renkin Fenton/Flash90
    6:54
    19.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on כשאנטישמים מחזירים בתשובה | פרשת מצורע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני לוחמי משמר הגבול שנטרלו את המחבל בשער שכם ונחקרו במחלקה לחקירות שוטרים, שוחררו הערב (מוצ"ש) לאחר כשעתיים וחצי של חקירה ללא תנאים מגבילים. בתחנת המשטרה קיבלו אותם בסיום החקירה עם סופגניות, לאות תמיכה וגיבוי.

    הפיגוע בשער שכם: לוחמי המג"ב נחקרים במח"ש, נעצר חשוד בהסעת המחבל

    עו"ד שמואל הורביץ, שמייצג את הלוחמת עדכן כי הנשקים שנלקחו מהלוחמים צפויים לחזוק אליהם לאחר בדיקה בליסטית שנועדה לקשר בין הכדורים לנשקים.‏ הוא הוסיף כי הם מקבלים נשקים חלופיים כבר הערב, או מחר.

    בזמן החקירה, הגיעו כמה פעילי 'אם תרצו' למשרדי מח"ש כדי למחות על חקירת הלוחמים. תום ניסני רכז השטח בתנועת 'אם תרצו': "אין מילים לתאר את הבושה. לקחת שוטרים מפעילות מבצעית ולחקור אותם לאחר שחיסלו את המחבל? בסוף זה יגיע למצב שאנשים לא יתגייסו למג"ב. מי שמחסל מחבל צריך לקבל צל"ש ולא להיחקר".

    הוריו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג בידי שוטרים במהלך מרדף בבנימין, הגיבו הערב (מוצ"ש) לחקירת שוטרי מג"ב: "שוטרי מג"ב אשר ניטרלו מחבל שניסה לרצוח יהודים בבירת ישראל הם גיבורים.

    "הבן שלנו נהרג בידי שוטרים, ואת קרן בר מנחם זה לא עניין, השוטרים במשך שעות לא מילאו דו"חות פעולה, היה להם את כל הזמן שבעולם לתאם גרסאות, והיא שיחררה אותם באותו ערב ללא מתן עדות וללא שום שאלה. ורק אחרי ארבעה ימים של הפגנות ולחץ ציבורי היא טרחה להתחיל לחקור הרג של נער צעיר.

    והערב הם מזדרזים לחקור שוטרים שהצילו חיים בפיגוע מתועד וברור, דגל שחור מתנוסס על מח"ש. הערב הזה הוא עדות ברורה – חייבים חקירה חיצונית להרג בבנו המתוק אהוביה ז"ל, הרג נער צעיר בישראל בידי שוטרים חייב חקירה אמיתית ולא טיוח", הוסיפו ההורים.

    בעקבות הביקורת הרבה, במחלקה לחקירות שוטרים הוציאו באופן חריג הודעה בשעה 23:21 בערב, בה הבהירו: "במענה לפניות נבהיר כי מקום בו אזרח נהרג כתוצאה מירי שוטרים, מח״ש מקיימת הליך בדיקה/ חקירה בהתאם לנסיבות. מדובר בנוהל קבוע ושגרתי, ולכן אין בקיומה של החקירה כדי להטיל דופי בהתנהלות השוטרים בארוע.

    "חובתה של מח"ש באירועים מעין אלה לשמור בקפידה על דרישות החוק והצורך החיוני להגן על חיי אדם באשר הוא אדם ובין החובה לאפשר ללוחמי המשטרה להגן באופן אפקטיבי, ללא מורא, על חיי הציבור מפני גורמים עוינים, מתוך הכרה בכך שהשוטר הנקלע לאירוע פיגוע או אירוע מסכן חיים, מפעיל שיקול דעת ומקבל החלטות בד"כ תוך שניות ספורות, בעיצומו של אירוע מסעיר מתוך תחושת חירום.

    גם במקרה זה מבצעים חוקרי מח״ש את תפקידם במקצועיות וברגישות המתבקשת והחלטה תתקבל בסיום החקירה ולאחר בחינת מכלול הנסיבות", מסרו במחלקה לחקירות שוטרים.

    מוקדם יותר, קיים מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי שיחות ועידה עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן יחד עם הוריהם של הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל' שניטרלו את המחבל.

    המפכ"ל אמר להורי הלוחמים: "אני רוצה לשבח בפניכם את ילדכם, הלוחמת ש' והלוחם ל' שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם. אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה".

    המפכ"ל ציין בפני ההורים שהוא שוחח עם השר לביטחון הפנים ועם ראש הממשלה והדגיש בפניהם שהם פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה.

    עוד אמר המפכ"ל להורים: "אני מחזק את ידכם. אנחנו מלווים את ש' ו- ל' באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן.

    "המחבל הנתעב ניסה לרצוח אזרח ולאחר שהגיבו הוא ניסה גם לפגוע בהם והודות לתגובה שלהם האירוע הסתיים כשהמחבל מנוטרל וללא פגיעה נוספת לא באזרחים ולא בהם.

    מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר להורים: "בהמשך למדיניות של המפכ"ל ולגיבוי הלוחמים, החיל ואנחנו כאן לצידכם בכל דבר שרק תצטרכו. כולנו צפינו בסרטון וראינו שהילדים שלכם גיבורים והם פעלו כפי שאנו מלמדים אותם ומצפים מהם כמגני האזרחים".

    שר הביטחון, בני גנץ הצטרף גם הוא לגיבוי ללוחמים: "‏שבוע טוב לכולם. כוחות מג"ב בי-ם ביצעו את המובן מאליו – ניטרלו מחבל שיש לו אמצעי וכוונה, במקצועיות ובנחישות. כך עולה מהחומר שבידינו ומהתחקיר הראשוני ואני מבקש לגבות אותם. אני מאחל רפואה שלמה לפצוע ומבטיח לכם שאנו ממשיכים במוכנות בכל זירות הפעולה מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל".



    0 תגובות