הפרשן אבי בלום חשף: עד המדינה פילבר יחולל דרמה במשפט נתניהו

    המהדורה המרכזית No Comments on הפרשן אבי בלום חשף: עד המדינה פילבר יחולל דרמה במשפט נתניהו

    הפרשן עו"ד אבי בלום חשף במהדורה המרכזית: "עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר סיפר בשיחה סגורה כי כל אנשי המקצוע היו באותה דעה של נתניהו בעניין רפורמת השוק הסיטונאי. את חוקרי המשטרה זה לא עניין"

    אבי בלום צילום: קול חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: קול חי

    העיתונאי ועוה"ד אבי בלום שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת המרכזית, על משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ועל עדותו של עד המדינה, ניר חפץ בתיק. "חפץ נתן יותר ממה שחשבנו שהוא יתן", אמר בלום בפתח השיחה. "בשבוע שעבר אמר לי מישהו שנמצא ככה בין המערכת הפוליטית למשפטית "אני לא אתפלא אם היה איזה שהוא מגע, אם כי לא ישירות".

    בלום הסביר: "חפץ נתן בעדותו את כל מה שהיה מחוייב מכוח הסדר עד המדינה, אבל לא מעבר לזה. זה התחיל כבר בפתח העדות, שהפרקליטות הודיעה כי בריענון שנעשה לחפץ טרם העדות בבית המשפט הוא חזר בו מסעיף בכתב האישום ואמר כי נתניהו לא שלח אותו לדבר עם פילבר בנושאים רגולטוריים, בניגוד מוחלט לסעיף 83 לכתב האישום".

    "חלק מרכזי בכתב האישום נגד נתניהו הוא סעיף 83 שמחזק את התודעה השוחדית (היסוד הנפשי) של האישום שבו נטען כי נתניהו שלח את חפץ לדבר עם פילבר שהיה מנכ״ל משרד התקשורת בשביל שידבר איתו בנושאים רגולטוריים, שזו התמורה לפתיחת הדלת מצד אלוביץ לנתניהו לשינוי בתכנים בוואלה (המתת)".

    "ואז באה הפרקליטות בפתח העדות ומושכת את הסעיף הזה, ופתאום אומרת שחפץ אמר בריענון העדות שזה לא היה. בעצם חפץ אומר 'אני הבטחתי לכם לספר את הסיפור, אני נותן מה שאני חייב, ופסיק לא מעבר לזה'".

    בהמשך אמר בלום: "הוא עמד על הדוכן וסיפר על מה שהוא עבר בחקירתו במשטרה. תסמרנה השערות ממה ששמענו – ממש התעללות. הוא מספר על כלוב של קופים, על עזתים שצועקים לו ׳נתניהו נתניהו׳ והוא חושב שהוא לא יוצא משם. בן אדם סוכרתי שלא נותנים לו את מה שהוא צריך, בלי תזונה. הוא עובר חמישה בתי מעצר. זו חקירה ברמה שב״כית לפצצה מתקתקת. והוא מבין היטב את המשמעות כשהוא מספר את זה וברור לו שזה משרת את ההגנה".

    עו"ד בלום הסביר את המשמעות המשפטית של דברי חפץ: "ההכרעה בשאלת המשקל של העדות תהיה בפסק הדין ולא עכשיו. אמנם סער מקדם חוק לפסילת ראיות שהושגו שלא כדין, המודל האמריקאי של פרי העץ המורעל אם כי בצורה מרוככת יותר ולא ניכנס לזה במסגרת הזאת. וכאן אפשר יהיה לומר שנעברה עבירה כי בית המשפט העליון כבר קבע שלהכניס לדוגמה ענייני משפחה לתוך מערכת הלחצים המופעלת על נחקר זה דבר פסול, אבל מצד שני, במקרה שלנו העד עצמו בא ואומר, אומנם סחטו אותי אבל אני עומד מאחורי דבריי. ומצד שלישי, אי אפשר להתעלם מכך שהוא מחוייב להגיד שעדותו אמת, כי כל עסקת עד המדינה תלויה בזה שהוא דובר אמת".

    הוא העריך: "אני לא חושב שהעדות תיפסל, אבל תהיה משמעות גדולה מאוד למעטפת מבחינת המשקל הראייתי של העדות הזו. אילן ישועה אפשר לומר היה תיקו אחרי העדות, חפץ סיפק סחורה יותר בעניין של הפרת אמונים אבל לא בליבת העניין של השוחד. פילבר הולך להפתיע לדעתי. הקדימו את העדות שלו לינואר אחרי שהייתה מחשבה בכלל לא לקרוא לו לעדות – כי חפץ לא סיפק את הרכיב הנפשי אז הם רוצים שפילבר יתן את זה".

    בלום חשף: "מה שהיה בחקירת פילבר זה דבר מדהים שנראה לי שטרם התפרסם: שאלו אותו האם נתניהו דיבר על הרפורמה שקשורה לבזק ולאלוביץ' והוא אמר 'כן, אבל תשמעו היינו עם כל אנשי המקצוע בחדר, ביבי היה שם כשר התקשורת, נתן את האוקי הרשמי, כולם היו באותה דעה', ועוד הוא (פילבר) אומר 'בדיעבד, כל העניין של האינטרנט המהיר בישראל שהוא במצב בעייתי זה בגלל שהתעכבה הרפורמה'. כשהוא אמר את זה אמרו לו במשטרה 'זה לא מעניין. ביבי דיבר איתך או לא דיבר איתך?'". לדברי בלום: "הוא הולך להעיד בדיוק כמו חפץ, יתן לפרקליטות את מה שהוא חייב כעד מדינה אבל במקביל, גם את כל המעטפת"



    0 תגובות