ח"כ אבוטבול קורא לציבור: "להקדים את הנסיעות בערב שבת"

    המהדורה המרכזית No Comments on ח"כ אבוטבול קורא לציבור: "להקדים את הנסיעות בערב שבת"

    ח"כ אבוטבול בשיחה עם 'קול חי': "מה שקורה בשבתות של החורף, במיוחד בשבת הקרובה, שהיא הכי מוקדמת מכל השנה כולה – שאנשים יוצאים לפעמים לנסיעות ויש כאלה שיוצאים ברגע האחרון ואנשים נתקעים ולכן פנינו לגדולי ישראל שיקרא לציבור בצורה ברורה, שיקדימו את הנסיעות בערב שבת"

    משה אבוטבול צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ח"כ משה אבוטבול שוחח עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית על "קול קורא" מיוחד של גדולי ישראל שצפוי להתפרסם מחר בעיתונות החרדית בעניין זהירות בכבודה של שבת. קריאה אותה יזם ח"כ אבוטבול המכהן גם כיו"ר השדולה למען השבת בכנסת.

    "בגלל ששעון הקיץ היום זה כבר חקיקה ואי אפשר לבטל את שעון הקיץ אז צריך להתאים את עצמנו לפחות למציאות", אומר אבוטבול בשיחה עם 'קול חי': "מה שקורה בשבתות של החורף, במיוחד בשבת הקרובה, שהיא הכי מוקדמת מכל השנה כולה – שאנשים יוצאים לפעמים לנסיעות ויש כאלה שיוצאים ברגע האחרון ואנשים נתקעים ולכן פנינו לגדולי ישראל שיקרא לציבור בצורה ברורה, שיקדימו את הנסיעות בערב שבת".

    אבוטבול התייחס לעניין נושא בכבודה של שבת: "צריך להזכיר גם שלא ללכת למקומות שמחללים שבת. מדובר גם בתקלה חינוכית, אבא אחד אומר לי שהבן שלו רצה ללכת לאיזה מקום בבין הזמנים והוא אמר לו שאסור כי זה אתר מחלל שבת, ואחרי זה, פתאום מנהל תלמוד תורה של הילד – לקח את התלמידים לאותו מקום".

    "אלו 2 נוקדות שכלל גדולי ישראל קוראים להתחזק  – בנושא של לצאת מוקדם בשבתות החורף וגם שלא ללכת למקומות שמחללים שבת", מזכיר אבוטבול.

    כאמור, מחר יתפרסם בעיתונות החרדית קול קורא מיוחד בנושא זהירות בנושאי שמירת השבת ע״י גדולי ישראל. בקול הקורא שהוציא נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט״א והצטרפו אליו גדולי ישראל קוראים מרנן ורבנן לציבור הרחב להקדים את הנסיעה בימי שישי ביציאות מחוץ לעיר ובפרט בימי שישי של החורף.

    כמו״כ גדולי ישראל קוראים לא לקנות מעסקים ולא לבקר באתרים או ללכת לנופשים במקומות ועסקים המחללים את השבת ובכך ח״ו מסייעים לעוברי עבירה.

    על מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן – המופנה גם לח״כ הרב משה אבוטבול יו״ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת – חתומים עוד לצידו גם שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, הראשון לציון הרב יצחק יוסף הרב הראשי לישראל.

    כמו״כ הצטרפו כל חברי מועצת חכמי התורה: הגאונים הגדולים זקן המועצת הרב שמעון בעדני, הרב ראובן אלבז, הרב דוד יוסף, הרב משה מאיה, וכן הגאונים חברי מועצת גדולי התורה: ראש ישיבת חברון ר' דוד כהן, ראש ישיבת עטרת ישראל ר' ברוך מרדכי אזרחי, רבה של רמת אלחנן ר' יצחק זילברשטיין, וכ"ק האדמורים מויזניץ, מצאנז, מביאלה, מבויאן, מלעלוב, מויזניץ בית שמש.

    כמו״כ חתמו על קול הקורא הגאונים הרב בן ציון מוצפי, הרב יעקב שיכנזי, הרב משה צדקה, הרב שלמה מחפוד, והרב יצחק רצאבי.



    0 תגובות