הרב הראשי מזהיר: "יישום מתווה הגיור יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה"

    איתי גדסי No Comments on הרב הראשי מזהיר: "יישום מתווה הגיור יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה"

    נשיא בית הדין הגדול הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו מזהיר ומתריע מפני יישום מתווה הגיור ההרסני בו כל רב מושב ועיר יוכל לגייר, "מתווה הגיור המוצע הוא אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל". הרב הראשי מבהיר כי הרבנים לא יישבו בשקט לנוכח הסכנה, "נלחם בו בכל האמצעים שעומדים לרשותינו"

    הגר"ד לאו הרב הראשי לישראל צילום: פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר חשיפת חוק הגיור החדש שמקדם כהנא בו יוכל כל רב מושב ועיר להרכיב בי"ד שהם יחליטו עליו לביצוע גיור לכל אדם, נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו דוחה בכל תוקף את מתווה הגיור המוצע שפרטיו פורסמו לציבור בימים האחרונים.

    הרב הראשי לישראל מזהיר מפני קידום המתווה החדש, "פרטי המתווה המוצע כוללים הרס נרחב ופגיעה קשה במערך הגיור הממלכתי. יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל".

    הרב הראשי מבהיר כי בניגוד להשמצות חסרי השחר, "מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור 'מאירי פנים' מכוונות רק לקריעת ההלכה".

    הרב מזהיר כי החוק מסוכן פעמיים, "מלבד העובדה שהמתווה מרוקן מתוכן את סמכויות הרבנות הראשית לישראל וסמכותה בנושא הגיור, המתווה יגרום לחוסר הכרה במערך הגיור ע"י רבני ישראל בארץ וברחבי העולם".

    הרב הראשי הגר"ד לאו מבהיר בכל תוקף כי "נשיא בית הדין יחד עם רבני ודייני ישראל ילחמו בכל תוקף נגד היוזמה המסוכנת הזו בכל האמצעים וקורא לכל מי שביכולתו לעצור את המתווה ולמנוע את יישומו".



    0 תגובות