חפץ העיד על תנאי מעצרו: "חשבתי שלא אצא מזה בחיים"

    אליהו גרין No Comments on חפץ העיד על תנאי מעצרו: "חשבתי שלא אצא מזה בחיים"

    חפץ מעיד בחקירה הנגדית במשפט נתניהו: "שבוע שלם לא ראיתי צלחת, לא מזלג, לא סכו״ם- רק פרוסות לחם שאני אוכל על הברכיים ועל שולחן החקירות. הבנתי שמשחקים בי. ביקשתי טיפול רפואי לפצעים, החוקרים אמרו שאין בלהב רופא- רק בשב״ס, וכשהביאו אותי לשב״ס אחרי חצות- כבר לא היה רופא. אז הבנתי שמשחקים בי. המשחק בין השב״ס למשטרה היה מתואם"

    ניר חפץ צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת חקירתו הנגדית של עד המדינה, ניר חפץ בידי סנגורו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור. חפץ סיפר על תנאים קשים בהם הוא הוחזק במעצר, כולל מניעת טיפול רפואי ותרופות.

    בבית המשפט הוצג תחילה תיעוד חקירתו של חפץ במשטרה. בתיעוד נראה חוקר המשטרה מאיים על חפץ בפגיעה קשה בחייו הפרטיים. "הפצצה שתחטוף בימים הקרובים תזעזע את עולמך. אתה לא לוקח בחשבון את היכולות שלנו או מה שאנחנו יכולים לעשות. שיטות החקירה שלנו הכי דומות לשב״כ. כל מה שאתה מדמיין שיכול להיות – יהיה".

    באולם בית המשפט, חפץ התייחס לדברים שנאמרו על ידי החוקר בחקירה, ואמר "האיום היה ברור, אם לא אספק גרסה יהיה איום על חיי הפרטיים".

    בהמשך העדות, התייחס חפץ לחקירת פרשה 1270: "ידעתי שאני טלית שכולה תכלת ולכן אמרתי לעורך הדין שלי שזה כנראה תרגיל חקירה. הטונים בחקירות האלה עלו לטונים שלא יאמנו- ושום שאלה על הפרשה. החוקרים השתוללו. התקרבו אלי באופן מאיים, הרגשתי את רסיסי הרוק. צרחות שאי אפשר להבין. וזה לא נגמר…זה לא נגמר. אי אפשר להבין את החקירה הזאת, זה רודף אותך גם אחרי שאתה משתחרר".

    עו"ד ששי גז: "אם פילבר לא יספק את הסחורה, לא יהיה תיק"

    עוד סיפר: "אמרו לי ולעורך הדין שלי שעומדים לבקש הארכת מעצר. בסמיכות זמנים נכנס חוקר שמעולם לא הכרתי ולא ראיתי אותו אח״כ, התקשר בסלולארי לאשתי מול העיניים שלי ואמר שעומדים לשחרר אותי ומחר אני בבית. אמרתי לחוקר- למה אתם משחקים ברגשות של המשפחה שלי? תעזבו את המשפחה. זה חתיכת מהלך מנובל. אחרי התרגיל הזה האריכו לי את המעצר ב-8 ימים".

    חפץ: "תרגיל החקירה הזה הפך בדיחה שמריצים על חשבוני בחדר החקירות. החוקר הראשי בחקירות ראש הממשלה טס באמצע החקירה לחופשה משפחתית. החוקרים צחקו עלי- הוא שם ואתה כאן".

    בהמשך סיפר על תנאי מעצרו: "במעצר שמו אותי בכלוב מטונף, כמו כלוב של קופים. בהתחלה הכניסו כל מיני עצירים לבושים בכתום שדיברו ערבית, אח״כ הכניסו את העזתיים. אחד מהם זיהה אותי עם נתניהו. הם התחילו לצעוק נתניהו. נתניהו. ושיקשקו באזיקים. זה- יחד עם אירועים נוספים שקרו בתא-חשבתי שאני בסכנה, שלא אצא מזה בחיים".

    עוד סיפר: "הוציאו אותי מהמיטה ב-06:00 לחדר החקירות. לא אכלתי עד ליום שאחרי. כל מה שאכלתי בלהב 433 זה רק סנדוויצים משולשים ממכונה. במעצר שמו לי 5 פרוסות לחם עם ריבה ושוקולד- ככה במשך שבוע- לא אכלתי שום דבר פרט למה שתארתי. תזונה בלתי מתקבלת על הדעת. בלי סכו״ם-שמתי את האוכל על הברכיים ואכלתי.

    שבוע שלם לא ראיתי צלחת, לא מזלג, לא סכו״ם- רק פרוסות לחם שאני אוכל על הברכיים ועל שולחן החקירות. הבנתי שמשחקים בי. ביקשתי טיפול רפואי לפצעים, החוקרים אמרו שאין בלהב רופא- רק בשב״ס, וכשהביאו אותי לשב״ס אחרי חצות- כבר לא היה רופא. אז הבנתי שמשחקים בי. המשחק בין השב״ס למשטרה היה מתואם".

    עו"ד בן צור הקריא בבית המשפט סעיפים מחוק המעצרים וחקר את חפץ: "לפי חוק המעצרים עצור זכאי לתנאים הולמים, מזון ותברואה. האם התנאי לתברואה הולמת התקיים?"

    חפץ: לא.

    בן צור: האם התנאי למזון התקיים?
    חפץ: לא

    בן צור: התנאי לטיפול רפואי התקיים?
    חפץ: בשום פנים ואופן לא. גם לא תרופות לחץ דם שאני מקבל באופן קבוע.

    בהמשך הוסיף חפץ: בלילה טוב ישנתי 4 שעות, בלילה פחות טוב- שעה וחצי. בשלב מסויים הייתי כ"כ עייף שגם אם היית ממוטט את הבניין לא הייתי יודע.

    יצויין, כי במשטרה הכחישו בזמנו שחפץ עבר תרגילי חקירה פסולים. בתגובה לשאילתא של העיתונאי אבישי גרינצייג, השיבו במשטרה: "מבלי להתייחס לכל פרט מענייניו האישיים של מי מהמעורבים בתיק, נציין כי מבדיקת חומר החקירה בקשר לפנייתך עולה כי כלל הנחקרים והעדים זומנו רק לצורך מסירת עדותם וכי המשטרה לא "איימה" על נחקרים בחשיפת פרטים אישיים אודותיהם".

    גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שהתייחס לדברים טען בזמנו כי "אין שחר לטענות שחפץ עבר תרגילי חקירה פסולים".



    0 תגובות