שר החוץ לנשיא צרפת: "אסור להסיר את הסנקציות מאיראן. צריך להדק אותם"

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ לנשיא צרפת: "אסור להסיר את הסנקציות מאיראן. צריך להדק אותם"

    המירוץ בין איראן לישראל על ליבן של מעצמות העולם בשיאו: שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם נשיא צרפת בארמון האליזה בפריז. לפיד דן עם מקרון על שיחות הגרעין בוינה והבהיר כי "צריך לשים על איראן איום צבאי אמיתי כי רק זה ימנע ממנה להמשיך במירוץ שלה לגרעין". בישראל חוששים כי ארה"ב ואירופה יסירו את הסנקציות מאיראן ויחזרו להסכם הישן

    צילום: Credit: Quentin Crestinu
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע התקדמות בשיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן, והחשש כי המעצמות ילכו להסרת הסנקציות מאיראן כצעד בונה אמון תוך השגת הסכם חלקי, שר החוץ ליד נפגש היום (שלישי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. נציין כי אמש הנשיא מקרון שדוחף לחזרה להסכם הגרעין שוחח לראשונה עם נשיא איראן בנוגע לשיחות הגרעין שהתחדשו בוינה וקרא לו לחדש את המו"מ הישיר עם ארה"ב.

    במהלך הפגישה בין לפיד למקרון נידון בהרחבה חידוש השיחות עם איראן. שר החוץ חזר והדגיש את העמדה הישראלית שאיראן מנסה למשוך זמן על מנת להתקדם עם תוכנית הגרעין שלה ועל הצורך המיידי של החזרת הסנקציות בידי המעצמות ועל הצורך הדחוף בתוכנית ב'.

    שר החוץ לפיד אמר בהצהרה: "אני מסיים עכשיו שלושה ימים של שיחות בלונדון ופריז עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, עם שרת החוץ, עם נשיא צרפת עמנואל מקרון – על הגרעין האיראני, במקביל לשיחות הגרעין בוינה".

    לדברי לפיד, "אחרי הרבה מאוד שנים עמדתה של ישראל נשמעת ועמדתה של ישראל נחרצת". עם זאת הבהיר לפיד  על רקע החשש מהסרה מיידית של סנקציות כי "אסור להסיר את הסנקציות מאיראן. צריך להדק את הסנקציות, צריך לשים על איראן איום צבאי אמיתי כי רק זה ימנע ממנה להמשיך במירוץ שלה לגרעין. המירוץ לא נעצר כאן והמירוץ לא נעצר בשיחות בוינה".

    לפיד עדכן כי "יחד עם ראש הממשלה בנט יחד עם שר הביטחון גנץ שנוסע לווישנגטון בשבוע הבא, אנחנו נמשיך לעבוד כדי שהעולם יבין את האיום האיראני במלואו".

    בהמשך שוחחו שר החוץ לפיד ונשיא צרפת על היחסים הבילטראליים בין המדינות ועל האפשרויות להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בנושאים בטחוניים, כלכליים ועוד.



    0 תגובות