על רקע הפגיעה בקדשי הדת: בכירי רבני הציונות הדתית בכינוס מיוחד

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on על רקע הפגיעה בקדשי הדת: בכירי רבני הציונות הדתית בכינוס מיוחד

    חלק ניכר מהרבנים הביעו זעזוע ממהלכי החקיקה ופעולות הממשלה בתחום הגיור והכשרות וטענו כי הגיור המוצע הינו פתח שיחריב לא רק את יהדות הארץ אלא אף את יהדות אירופה. הרבנים אף רמזו כי יהיה צורך בפעילות מרחיקת לכת בתחום רישום הנישואין והיהדות

    צילום: רפי פריימן צילום: רפי פריימן
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות גל חקיקה צפוי שיש בו כדי לפגוע בתחומים יהודיים מרכזיים. התכנס לראשונה אמש (שני) ועד "רבני תורת הארץ הטובה" לכינוס מיוחד בבית הכנסת העתיק במוצא.

    בכינוס השתתפו בכירי רבני הציונות הדתית החברים בוועד, תלמידי הרב צבי יהודה קוק זצ"ל. הרב דוב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב שמואל אליהו, הרב חיים שטיינר, הרב אליקים לבנון, הרב אורי כהן, הרב יעקב שפירא, הרב יעקב פילבר ועוד.

    צילום: רפי פריימן

    רפי פריימן

    באיחוד זה חברים שורה ארוכה של תלמידי חכמים מהציונות הדתית המקיימים כבר למעלה משנה שולחן דיונים מיוחד בחלוקה לוועדות משנה ולנושאים שונים המהווה דעת תורה בעניינים ציבוריים ומתווה כיוון ודרך לציבור. עד עתה בשל הקורונה וגילם המבוגר של הרבנים, המפגשים התקיימו באמצעים טכנולוגיים ואתמול לראשונה התקיים המפגש באופן ישיר בבית הכנסת המרכזי במוצא, הסמוכה לירושלים.

    במהלך הכינוס סוכמה שנת הפעילות האחרונה והוצגו פעולות הוועד. הרבנים ערכו דיונים בוועדות השונות סביב תחומי עיסוק בהן: וועדת חינוך, וועדת זהות יהודית, ועדת יישוב ארץ ישראל, וועדת משפחה ועוד. בנוסף הוצגה פעילותם של "צעירי תורת הארץ הטובה" גוף צעירים בני תורה מהציונות הדתית מכל רחבי הארץ הפועלים עם איחוד הרבנים מיום הקמתו. הרב עמית פנחס המרכז את וועדת צעיר תורת הארץ הטובה מסר כי ניכר שמעורבותם ופעילותם של הרבנים בגיבויים ודחיפתם של כוחות צעירים מניעה מהלכים ציבוריים שאנו מאמינים שישפיעו משמעותית על תהלכי עומק בציבור הדתי ובמדינה כולה.

    צילום: רפי פריימן

    רפי פריימן

    הרב יעקב אריאל, שנשא דברים ציטט את הרב קוק "הברק האלוקי שבנשמת החשמונאים נתפוצץ לניצוצות כשיתקבצו לאבוקה אחת – ישוב להגלות. מול כל הפרטים החשובים והנכונים, אל נשכח את הכלל הגדול. המדינה הזו, מדינת ישראל תהיה מדינת יהודית".

    צילום: רפי פריימן

    רפי פריימן

    הרב דב ליאור אמר בדבריו: "נלחמים כאן בצורה חוקית כדי לטשטש את זהותה היהודית של מדינת ישראל. זוהי המדינה של העם היהודי. רוצים לפגוע ברבנות הראשית. ולהכיר בזרמים אחרים. חשוב לזכור, אלו אינם זרמים ביהדות, אלה זרמים נגד היהדות. עלינו לעמוד בתוקף ולא להיכנע. כוונתנו לשם שמים, ולכן תהיה לנו סייעתא דשמיא לבלום את המגמה המסוכנת הזו".

    חלק ניכר מהרבנים הביעו זעזוע ממהלכי החקיקה ופעולות הממשלה בתחום הגיור והכשרות וטענו כי הגיור המוצע הינו פתח שיחריב לא רק את יהדות הארץ אלא אף את יהדות אירופה. הרבנים אף רמזו כי יהיה צורך בפעילות מרחיקת לכת בתחום רישום הנישואין והיהדות.

    צילום: רפי פריימן

    רפי פריימן

    לטענתם, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ראה אף הוא את מתווה הגיור המוצע וטען כי זהו שבר ותקלה חמורה שיגרום נזק לדורות. הרבנים הדגישו כי הם רואים ברבנות הראשית גוף מרכזי בלעדי שבכל הסדר ובכל ארגון מעשי של תחום יהדותי במדינת ישראל צריך להיות הגוף החותם והמאשר.

    צילום: רפי פריימן

    רפי פריימן

    מנהל איחוד הרבנים הרב יוסף ארציאל מסר: "נחיצות המפגש לאחר שנה משמעותית וגדושה בפעילות של איחוד הרבנים ולנוכח שורה ארוכה של התמודדויות ציבוריות בתחום החקיקה היהודית וזהותה היהודית של המדינה".

    צילום: רפי פריימן

    רפי פריימן



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הבעיה שיש שהגדירו יהודי כביכול מספיק האמא יהודיה בלבד.
      זה מנוגד לתורה.
      זאת שגיאה חמורה.
      ממלאים לנו את המדינה ו/או 5ת העם, בזרעי נוכרים ומגדירים אותם כיהודים כמעט לכל דבר ועניין.
      ובכן, מיהו באמת יהודי?

      אם רק האמא ישראלית, הילד לא ישראלי, אלא נקרא "בן הישראלית", דהיינו, הבן של הישראלית, וכדי לבוא בקרב עם ישראל הוא טעון גיור.

      אם רק האבא ישראלי, הילד נוכרי לכל דבר ועניין.

      רק אם שני ההורים ישראלים שגם שני הוריהם ישראלים משני הצדדים, עד האבות אברהם יצחק וישראל אבותינו, רק אז הילד ישראלי.

      על אותו הדרך:

      אם רק האמא יהודיה, הילד לא יהודי, אלא נקרא "בן היהודיה/יהודית", דהיינו: הבן של היהודיה/יהודית, וכדי לבוא בקרב עם ישראל הוא טעון גיור.

       אם רק האבא יהודי, הילד נוכרי לכל דבר ועניין.

       רק אם שני ההורים יהודים שגם שני הוריהם יהודים משני הצדדים, עד מלכות יהודה, וכן הלאה עד האבות אברהם יצחק וישראל, רק אז הילד יהודי.

      יהודי מי שהוא מעם ישראל, מצאצאי אנשי מלכות יהודה מצד שני הוריו, דהיינו מצד השבטים יהודה שמעון לוי ובנימין, לרבות גרי צדק שגיורם כהלכה במסגרת מלכות יהודה.

      ישראלי=מי שמזרע ישראל אבינו ללא תלות במקום הלידה, המגורים וסוג האזרחות
    2. 2

      שוב אותם רבנים אשכנזים ליטאים . הרב קוק אינו מקווה המכשיר את השחיתות שפשתה במשרדי הרבנות הראשית.