ועדת הכספים דנה במיסוי כלים חד פעמיים; "גיבורים על חלשים"

    אבי רבינא וצבי טסלר No Comments on ועדת הכספים דנה במיסוי כלים חד פעמיים; "גיבורים על חלשים"

    יו"ר הוועדה הודיע: בנוגע לכוסות נייר מצופים בפלסטיק, המס יבטא את כמות הפלסטיק שבתוך הכוס; נאפשר להכיר בכלים רב פעמיים בעובי דק | גפני: "למה אתם לא מטפלים במפעלים המזהמים במפרץ חיפה?" | ח"כ אזולאי: "החיפזון סביב המהלך – תמוה"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים דנה הבוקר (שלישי) בנושא מיסוי הכלים החד פעמיים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "לגופו של הנושא הראשון, כלים חד פעמיים, אני רוצה להגיד בצורה מאוד מאוד ברורה שהמס הזה על כלים חד פעמיים הולך לשמור על הטבע, הסביבה שלנו, על הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו ושל הילדים של הילדים שלנו. הנזקים מהשימוש בחד פעמי, קשה לאמוד אותם, לכן אני חושב שהצעד הזה נכון ואני שמח שהצלחנו להתקדם ולהגיע לשינויים בתוך הצו בנוגע לאתגרים שזיהינו.

    אנחנו עושים 2 שינויים משמעותיים, בנוגע לכוסות נייר מצופים בפלסטיק, המס יבטא את כמות הפלסטיק שבתוך הכוס. הדבר השני, שראינו שיש כלים גם בעובי דק שיכולים להיות רב פעמיים, אנחנו מאפשרים טווח שבו ניתן יהיה לטעון שמדובר בכלי רב פעמי, לקבל אישור והכלי הולך להיות פטור ממס. זה הולך להיות לכל סוגי הכלים, גם סכו"ם וגם כוסות, וגם קערות וצלחות.

    דבר נוסף – נושא המכס, עלתה סוגיה של הכנסת כלים ומוצרים מתוך הרשות הפלסטינית ללא בקרה וללא מיסוי, עשינו ישיבות עבודה ויהיו נציגים של המכס שיציגו לנו את הממצאים".

    נציגת המשרד להגנת הסביבה, פירטה את השינויים המוצעים: נוכח כך שכלים חד פעמיים מנייר מצופים בפלסטיק הינם במשקל גבוה יותר לעומת כלים מפלסטיק בלבד, ביחס שעומד על 1 ל-3.33, ובהתאם על מנת לייצר מיסוי דומה לשני סוגי הכוסות, מוצע להפחית את מס קנייה על כלי נייר בעלי שכבת פלסטיק, כך שמס הקנייה לכלים אלה יעמוד על 3.30 ₪ לקילו לעומת 11 ₪ ליתר הכלים. מהדיון עלה כי האמור רלוונטי בעיקר לעניין כוסות.

    לעניין מוצרי פלסטיק שמיועדים לשימוש רב פעמי אבל עוביים נמוך מהעובי שנקבע בצו, יוכלו היצרנים והיבואנים לבקש להכיר בהם ככלים רב פעמיים, שיהיו פטורים ממס. עבור כוסות, צלחות וקערות שהסף בצו הוא 2 מ"מ, יוכלו לפנות בבקשות בטווח שבין 1-2 מ"מ, סכו"ם – שהסף הוא 1.2 בצו יוכלו לפנות החל מ-0.6 מ"מ. קש שבתקנות שהסף בצו הוא 1 מ"מ, יוכל לפנות החל מ-0.5 מ"מ. כלומר, החל מסף של חצי מהעובי שנקבע בתקנות, יוכלו לפנות בבקשות לקבוע שמדובר בכלים רב פעמיים ומכוח כך לבקש פטור ממס.

    עוד הוסבר בדיון כי הפנייה לבקשה להכיר בכלי כרב פעמי על מנת לקבל פטור ממס, תיעשה תחילה בפנייה למייל של המשרד לאיכות הסביבה, בה היבואן/היצרן יתבקש להצהיר על הכלי כרב פעמי, תוך צירוף תעודת האישור ממכון התקנים לבדיקה כי מדובר בהצהרה מאומתת (בדיקה בטיחותית תקנית לה הוא נדרש קודם לכן, ללא קשר לבקשה). תחילה, יקבל אישור זמני לפטור ממס, ולאחר מספר ימים יקבל את אישורו הסופי של המשרד באם מדובר בהצהרת אמת. בהמשך, הפנייה במייל תוחלף בפנייה מקוונת של רשות המיסים.

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף בדיון: "גיבורים על חלשים, אתם מטפלים באותם אלה שהפרוטה לא מצויה בכיסם. אם איכות הסביבה בראש מעיינכם למה אתם לא מטפלים במפעלים המזהמים במפרץ חיפה? הדבר הראשון שהבאתם זה לפגוע בחלשים, אמרתם שלא יהיה מיסוי זה מס".

    גפני ניצל את הבמה והתייחס למפגש הרבנים עם השר יועז הנדל: "יועז הנדל חצוף מחוצף. האיש שלא מייצג איש מתנהג בחוצפה שכזאת לאדמו"רים ורבנים. גועל נפש".

    ח"כ ינון אזולאי: "מנהלי בתי החולים חסכו במהלך הקורונה עם הכלים החד פעמיים לא מעט זיהומים. אמר לי סמנכ"ל של אחד מבתי החולים הגדולים בארץ: "נמשיך להשתמש בכלים האלה למרות העלאת המס. מה אתם מצפים מאיתנו, שנציע לכל אחד כוס זכוכית?".

    עוד הוסיף אזולאי: "אני מבקש תעצרו את הצו הזה בחודש עד שיתבררו כל הבעיות שהעלנו. תמוה לי החיפזון סביב הדבר הזה".



    0 תגובות