גדולי ישראל יוצאים למאבק נגד מתווה הכותל: "למנוע את החרפה"

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on גדולי ישראל יוצאים למאבק נגד מתווה הכותל: "למנוע את החרפה"

    המלחמה נגד מתווה הכותל | גדולי ישראל בהוראה חריפה: "על כל אחד לעשות הכל למנוע את החרפה"

    צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עליית מדרגה במאבק נגד כוונת ממשלת ישראל להעניק לרפורמים ולקונסרבטיבים חלקים משריד בית מקדשינו – הכותל המערבי ולאשר את מתווה הכותל המבקש להכיר באופן רשמי בזרמים האנטי אורתודוקסים.

    הבוקר (שלישי) מתפרסם מכתבם החריף של מרנן ורבנן גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, נגד מתווה הכותל ונגד עשיית כל פשרה עם הרפורמים והקונסרבטיבים. גדולי ישראל יצאו מגדרם והורו כי "על כל אחד ואחד לעשות הכל כדי למנוע את החרפה במקום הקדוש".

    תחת הכותרת "ופרצו חומות מגדלי", כתבו מרנן ורבנן כי "על שמועה נוראה כי באה שקמו מזרע ישראל להשבית ולהכרית כל קדשי ישראל ולאחר שעמלים למוטט את חומות הכשרות והגיורים היל"ת שנבנו בעמל להציל ככל האפשר, לא נתקררה דעתם ורוצים לפגוע בשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי שלא נסתלקה ממנו שכינה מעולם".

    בנוסח החריף של גדולי ישראל נכתב כי "והננו בזה למחות בעוז נגד הכוונה לחלל את קדושת הכותל המערבי על ידי נתינת מקום והכרה למהרסי הדת רח"ל, אשר רצונם לעקור את הכל ולחלל שם שמים ח"ו".

    שר התורה וראש הישיבה מורים במכתבם יוצא הדופן כי "ועל כל אחד ואחד לעשות הכל למנוע את החרפה במקום הקדוש, ולהתחזק בתורה ובתפילה, למען נזכה למניעת חילול השם ולביאת משיח צדקינו במהרה".



    0 תגובות