שר הביטחון: "איננו מתנגדים לשיחות – אך אסור לתת יד למריחות"

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון: "איננו מתנגדים לשיחות – אך אסור לתת יד למריחות"

    על רקע פתיחת שיחות הגרעין בין איראן למעצמות בוינה, תוך סכנה ברורה כי איראן תשוב למסלול ההסכם הישן, שהעניק לאיראן בעוד מספר שנים אפשרות לארסנל גרעיני. שר הביטחון בני גנץ אומר למדינות העולם, "איננו פותרים את עצמנו כמדינת ישראל חזקה ועצמאית, מלהעמיד את הפתרונות שלנו להגן על עצמנו"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדקות אלו חודשו שיחות הגרעין בין איראן לבין מעצמות העולם בוינה. שר הביטחון גנץ התייחס למו"מ על הסכם הגרעין במסגרת טקס מעבר אמ"ן לנגב ואמר: "בימים שבהם נבנה מולנו איום קיומי של המשטר האיראני המאיים על העולם, על יציבות האזור ועל ישראל".

    גנץ התייחס להיבט הצבאי בהתמודדות מול איראן ואמר, "מודיעין מתקדם ואיכותי, הוא תנאי ליכולת הפעולה המבצעית והעצמאית של מדינת ישראל, וגם הבסיס ליכולתנו לרתום את שותפותנו בעולם ובראשן ארצות הברית לעניין זה" ציין שר הביטחון.

    גנץ סיפר כי "בימים אלו, צוותים ישראלים חולקים עם ידידותנו בעולם מידע מודיעיני המצביע על המשך הדהירה של איראן לגרעין תוך הפרת ההסכם שבתוקף עם מדינות אירופה".

    גנץ התייחס לפתיחת השיחות בוינה ואמר, "היום התחדשו שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות. חשוב להדגיש – העם האיראני אינו האויב שלנו. אזרחי איראן, הנאנקים בימים אלו תחת מחסור חמור במים, בחשמל ובפרנסה – הם קורבן של משטר ששם את שאיפתו להיות הגמון קיצוני באזור ובעולם, על חשבונם. אנו אומרים להם גם היום – שחיים בעוני ובדלות אינם גזירת גורל" אמר שר הביטחון לאוזני תושבי איראן.

    גנץ פנה למדינות העולם ואמר, "לשותפינו אני אומר – לזמן שעובר חייב להיות מחיר שיתבטא בסנקציות כלכליות ופעולות צבאיות, בכדי שהאיראנים יעצרו את המירוץ הגרעיני ואת התוקפנות האזורית".

    עם זאת הבהיר גנץ, "איננו מתנגדים לשיחות – אך אסור לתת יד למריחות. איננו מתעלמים מהצורך הבינלאומי והאזורי להגיע לפתרון מול האיראנים, אך איננו פותרים את עצמנו כמדינת ישראל חזקה ועצמאית, מלהעמיד את הפתרונות שלנו להגן על עצמנו במו ידינו כשנחליט שכך צריך לעשות".



    0 תגובות