עכשיו זה נראה סופי • נצח רצה לבד

    דוד קורצווייל No Comments on עכשיו זה נראה סופי • נצח רצה לבד
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפור נפל בבית הגר"ש אוירבאך: רצים לבד.

    מסתמן כי תנועת 'נצח'  תרוץ לבד בערים ירושלים, בני ברק ומודיעין עילית. המשמעות הראשונה בירושלים היא שהמצב יכול להוביל לרשימה נפרת של דגל התורה ואגודת ישראל בירושלים, משום שאגודת ישראל אינה מוכנה למצב של 50:50 במקרה ופלג ענק מגל התורה אינו מזוהה עימה.

    כך שלמעשה נצח מסבכת את הענינים לא רק מול דגל התורה אלא גם במערכת היחסים עם אגודת ישראל. באגודת ישראל עוקבים בעניין אחרי ההתרחשויות בתוככי דגל התורה.

    בירושלים התקימו מגעים הדדיים בין אנשי נצח לבין יהשע פולק שחש פגוע מהצעת ח"כ פרוש לקבל את המקום התשיעי ברשימה המשותפת. אם תרוץ נצח לבד המקום אנו ריאלי.

    בנוגע לתמיכה בראש העיר בירושלים נראה כי אנשי נצח יתמכו בברקת. מאידך, מועמדות ליאון מתחילה, באיחור, להתרומם בציבור הכללי מה שיכול להביא לחיזוקו גם בציבור החרדי. גם אפשרות התמודדותו של אורי לופוליאנסקי מתרחקת מרגע רגע.

    במודיעין עילית נצח היא עובדה. התנועה תרוץ ברשימה בראשות העסקן אבי ברגר, ויש שאומרים שהוא יתמודד גם לראשות העיר. מלמבד נצח, גם תנועת 'קד' מנהלים מו"מ מול ח"כ גפני והם דורשים את שני הנציגים החדשים שמצטרפים למודיעין עילית בבחיורת הקרובות, לאחר שמספר התושבים גדל. המועצה גדלה מ-15 ל-17 חברים, ואנשי קד דורשי את שני המקומות החדשים.

    באם תקבל קד את מבוקשה היא לא תתמודד וכ היא גם תוכל להשפיע על אנשי נצח לא להתמודד. באם לא יקבלו את מבוקשם תפוי קרב נוקב בעיר.

    הרב בועז נקי מבאי ביתו של הגר"ש אוירבאך אומר בראיון לאברהם פרסטר  כי הוא אינו יודע על סירוב מצד יהושע פולק לכהן ברשימת נצח בירושלים. "מרן הרב שך אמר משפט מבהיל 'אומרים שאנחנו לא קיימים'. אין סיבה שאנחנו נרוץ, לא רוצים פשקווילים אבל אמרים פה לציבור עצום אתם לא קיימים. בא ציבור ענק שאומר אנחנו קיימים".

    בראיון לקול חי אמר נקי כי מרן ראש הישיבה רוצה שהנציגים בכנסת גפני ומקלב יבואו אליו זה אומר שאיזה נכד בבני ברק החליט שוהא לא קיים. הציבור שלנו אוחז שזה סוג של חציית קווים. לא באנו לעשות תחרות עם אחרים על מספרים אבל יש כאן עניין של הכרזה: יש לנו דרך, יש לנו מנהיג ואנחנו לא רוצים להפסיק. המנדטים הם פועל יוצא.

    במענה לשאלה מה יהיה עם הרשימה לא תעבור את אחוז החסימה אמר נקי כי כל הערים בהם הכוונה לרוץ נבדקו מבחינת מספרים. בנוסף הוא אומר כי "אם היינו זעירים לא היו בעיות בין אגודה לדגל. בנוסף, אצלנו בציבור כל אחד מצביע ללא חשבונות, לא בגלל שזה יכניס מנדטים, אלא בגלל הנאמנות לדעת תורה".

    "מהרב יעקב אשר לא היה ציפיות. הוא נתין של בני ברק ומוכתב לפי מה שדוד שפירא אומר. אין לנו בעיה עם זה. אבל שגפני ומקלב הוזמנו ולא באו זה היה סוג של רוביקון שנחצה" סים נקי את דבריו.

    הפרשן הפוליטי של רדיו קול חי משה גלסנר מעריך כי ישנם סיכויים רבים ש'דגל התורה' תתגמש למול דרישות 'נצח' כדי לא להגיע למצב של קיפוח בתוך רשימות אגודת ישראל, או להיאלץ לרוץ בנפרד בערים בהם הסיכויים אינם גבוהים.

    האזינו לכתבתו של משה גלסנר

    האזינו לראיון של הרב בועז נקי במהדורה המרכזית עם אברהם פרסטר



    0 תגובות