המשא ומתן עם איראן: ישראל ואנגליה בחזית משותפת

    שלמה ריזל No Comments on המשא ומתן עם איראן: ישראל ואנגליה בחזית משותפת

    על רקע החזרה היום לשולחן המו"מ בין ישראל למעצמות בוינה – ישראל עושה מאמץ למנוע חזרה גם להסכם ביניים בלבד | באירופה טוענים כי כי בכל יום שעובר המשא ומתן עם איראן הופך מורכב הרבה יותר, וכך גם הסיכוי להגיע להסכם | שר החוץ תוקף את ההידברות עם איראן בעת ביקורו באנגליה

    לפיד עם שרי חוץ מהעולם צילום: משרד החוץ
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם הגעתו של שר החוץ לפיד אמש ללונדון, משרדי החוץ של ישראל ובריטניה הודיעו הבוקר כי יחתמו היום על הסכם מסחר והגנה שיבטיח את שיתוף פעולה בין המדינות בנושאים ביטחוניים במשך עשר שנים.

    לפי המסתמן, בין הנושאים המרכזיים שיופיעו בהסכם יהיו שיפור יכולות אבטחת הסייבר של שתי המדינות ותיאום עמדות ושיתוף פעולה למניעת התחמשותה של איראן בנשק גרעיני.

    על רקע החזרה היום לשולחן המו"מ בין ישראל למעצמות בווינה – ישראל עושה מאמץ למנוע חזרה גם להסכם ביניים בלבד. גורם אירופי בכיר טוען כי בכל יום שעובר המשא ומתן עם איראן הופך מורכב הרבה יותר, וכך גם הסיכוי להגיע להסכם

    בווינה שבאוסטריה יפתחו היום שיחות הגרעין בין איראן למעצמות. בישראל מבקשים להתנות את קיום השיחות בהפסקת העשרת האורניום. בירושלים חוששים כי בעקבות השיחות יוסרו חלק מהעיצומים שהוטלו על המשטר בטהרן.

    שרי החוץ של בריטניה וישראל, ליז טראס ויאיר לפיד, פרסמו היום מאמר משותף בעיתון "טלגרף" הבריטי בו הם מצהירים כי בכוונתם לעבוד "יומם וליל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני". השניים כתבו כי "השעון מתקתק ומגביר את הצורך בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים וידידים כדי לסכל את השאיפות של טהרן".



    0 תגובות