- רדיו קול חי - -

ראה"מ ורב הכותל חנכו את מסלול שרידי 'הגשר הגדול' במנהרות הכותל

ראה"מ נפתלי בנט, חנך הערב (ראשון) בהדלקת נר ראשון של חנוכה, יחד עם רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ את מסלול "הגשר הגדול" במנהרות הכותל, אשר כולל לראשונה מסלול הליכה חדש לאורכם של ימי הבית השני המפוארים ויורד קומה נוספת מתחת לאדמה, בשרידי "הגשר הגדול"– שהוביל בימי בית שני את העולים לרגל אל בית המקדש.

המסלול כולל מפגש עם חדרים ואולמות שונים ששמשו את אנשי התקופה, תגליות חדשות ומרגשות ומפגש עם חשיפה חדשה של נדבכי הכותל המערבי.

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ אמר במעמד: "המסלול החדש במנהרות הכותל הוא הזדמנות לכל אדם לגלות את הנדבכים העמוקים של הכותל המערבי– וגם את הרבדים העמוקים שלהם. להרגיש עד כמה כולנו חוליות בשרשרת הדורות היהודית".

הרב הוסיף, "זה הכוח של הכותל המערבי. זה הסוד שלו. להאיר לכל אחד את המקום שלו ואת השליחות שלו בעולם. המעמד הזה, כאן, הערב, מעלה את האור. אלפיים שנה חיכו לנו מתחת לאדמה השרידים האלה. היום אנחנו מדליקים אור על כל אלה. מגלים עוד טפח מהשורשים שלנו. מביטים אחורה כדי ללכת קדימה. שואבים כוחות מאבות אבותינו כדי להמשיך את המורשת אל בני בנינו".

לאחר כ8 שנות פיתוח ושימור ארכיאולוגי, מסלול "הגשר הגדול" ייפתח לציבור כבר בימי החנוכה כחלק ממנהרות הכותל מערבי, אשר יכלול מעתה שני מסלולי סיור, שבכל אחד מהם מפגש עם חלקים מהכותל המערבי החבוי מן העין ותגליות מרגשות. הסיור החדש ייפתח החל ממחר יום שני נר שני של חנוכה לקהל הרחב.