הממשלה אישרה את איכוני השב"כ; 4 שרים התנגדו ו-2 נמנעו

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה את איכוני השב"כ; 4 שרים התנגדו ו-2 נמנעו

    הממשלה אישרה את איכוני השב"כ כנגד המאומתים בזן ה"אומיקרון" בישראל, שב"כ לא יעסוק באכיפת בידודים. התנועה האזרחית הודיעה כי תעתור לבג"ץ. השר אלי אבידר שהיה המתנגד הקולני אמר, "בעצם ההחלטות היום אנחנו מכשירים את הקרקע לממשלות רעות עתידיות, להשתמש באותם כלים, ולא תהיה לנו את הזכות המוסרית להתנגד"

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות הסערה סביב איכוני השב"כ לאחר גילוי זן ה"אומיקרון" בישראל, הממשלה אישרה היום (ראשון) את השימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), לאיתור מגעים של מאומתי זן "האומיקרון". כזכור רוב גדול של שרי הממשלה התנגדו לאיכוני שב"כ בכלל בעת שהיו אופוזיציה לממשלה הקודמת.

    במהלך ההצבעה, השרה זנדברג לא תמכה למרות שיו"ר מפלגתה ניצן הורביץ תמך. השרים אבידר סער ברביבאי ושאשא ביטון התנגדו. כמו כן, השרות אלהרר וזנדברג נמנעו.

    בהחלטת הממשלה נכתב כי השימוש ייעשה במטרה לאתר את המאומתים, ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה. החלטה זו תהיה בתוקף עד ליום ה' הקרוב, 02 בדצמבר 2021, בחצות הלילה (00:00), בתקנות לשעת חירום, במקביל לקידום הליך החקיקה בנושא.

    עוד הבהירו בממשלה כי השימוש מוגבל רק למאומתים בזן החדש, ולא מדובר בשימוש רחב וגורף לכלל המאומתים, כפי שנעשה בגלי התחלואה הקודמים. כמו כן, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לא יעסוק באכיפת כללי בידוד. החלטה זו תחומה בזמן ותיבחן מחדש מדי יום. במקרה של התפרצות תחלואה רחבה, ייעצר השימוש באיכוני השב"כ.

    שירות הביטחון הכללי (שב"כ) הגדיר את הריסונים וההגבלות על הפעלת האיכונים, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה והדרג המדיני. נאמר בהודעה הממשלה.

    בעקבות החלטת הממשלה, הודיעה האגודה לזכויות האזרח הודיעה כי תעתור לבג"צ נגד איכוני השב"כ: "אנו רואים חומרה מיוחדת בהחלטה לעשות שימוש בסמכות להתקין תקנות לשעת חירום, אף שבג"צ כבר פסק באפריל 2020 שלא ניתן להסמיך את השב"כ לביצוע מעקבי מגעים בהחלטת ממשלה, אלא יש חובה לכנס את הכנסת ולקדם חקיקה. מדובר בזלזול בוטה בשלטון החוק".

    בתגובה לפרסומים מישיבות הממשלה היום אומר השר לתכנון אסטרטגי, אלי אבידר: "הבטחנו שינוי, איך נביט לבוחרינו בעיניים כשאנחנו מפירים ברגל גסה הבטחה אחר הבטחה לשמור על הדמוקרטיה? החלטת המממשלה, לה התנגדתי לפני זמן קצר, להחזיר את איכוני השב״כ היא חציית קו אדום".

    אבידר הוסיף כי "המהלך הזה סימן את כל מה שהיה רע בממשלת נתניהו. אנחנו, שהבטחנו לבוחרינו שנשמור על הדמוקרטיה, עושים בדיוק את מה שממשלת נתניהו הרעה עשתה, רומסים אותה ברגל גסה. אין כל הצדקה לצעד כה קיצוני, לא יעיל ולא מידתי שכזה".

    אבידר המשיך וביקר את הממשלה, "זה התחיל בחוק הסמכויות שאותו טרם ביטלנו, המשיך בכך שלא עשינו דבר כדי להעביר חקיקה שתאסור על נאשם בפלילים להקים ממשלה וכעת מאשרים לשב״כ לשוב ולעקוב אחר אזרחים".

    לדברי השר אבידר, "בעצם ההחלטות היום אנחנו מכשירים את הקרקע לממשלות רעות עתידיות, להשתמש באותם כלים, ולא תהיה לנו את הזכות המוסרית להתנגד".



    0 תגובות