ועדת השרים אישרה: חובת נשיאת לוחית זיהוי באופניים חשמליים

    איתי גדסי No Comments on ועדת השרים אישרה: חובת נשיאת לוחית זיהוי באופניים חשמליים

    הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר לחייב נשיאת לוחית זיהוי באופניים חשמליים אושרה בוועדת השרים לחקיקה. ח"כ אשר: "צעד חשוב במאבק נגד תאונות האופניים והקורקינטים החשמליים"

    תאונה במעורבות רוכב אופניים. אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לחקיקה אישרה לקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר "חובת נשיאת לוחית זיהוי באופניים וקורקינטים חשמליים".

    על פי הצעת החוק ייקבע בפקודת התעבורה כי "על אופניים ממונעים או קורקינט ממונע, תותקן לוחית זיהוי הנושאת את מספר הרישום של בעל האופניים הממונעים או הקורקינט הממונע".

    בדברי ההסבר לחוק צויין כי בשנים האחרונות אנו עדים לעלייתם לכביש של עשרות אלפי כלי רכב דו גלגליים חשמליים, כדוגמת אופניים או קורקינטים ממונעים. לכלי רכב אלו יכולת לנוע במהירות גבוהה מכלי רכב דומים שאינם ממונעים וכתוצאה מכך הולכי רגל רבים, כמו גם רוכבים רבים, נפגעים בתאונות דרכים.

    כדי להתמודד עם סכנה זו ולהילחם בעבירות התנועה הרבות המבוצעות בכלים אלו אשר מסכנות חיי אדם, נערכו תיקוני חקיקה שונים. עם זאת, חרף תיקוני החקיקה השינוי בתרבות הנהיגה מזערי בשל הקושי לבצע אכיפה כלפי כלי רכב שאינם נושאים כל אמצעי זיהוי.

    ח"כ אשר ציין מחקר מקיף שנערך לאחרונה שהראה כי כ-62% מבני הנוער הרוכבים על אופניים חשמליים היו במצב של "כמעט תאונה". נתון זה מצביע, לדבריו, על היעדר אכיפה מספקת ועל תרבות הנהיגה המסוכנת בכלי רכב אלו חרף החוקים והתקנות שנועדו להסדיר את הרכיבה בהם.

    לפיכך, הציע ח"כ אשר לחייב בחוק את הרוכבים להתקין על כלי רכב כאמור לוחיות זיהוי כדי להגביר את רמת ההרתעה של הרוכבים מביצוע העבירות וכדי לאפשר אכיפה כלפי כלי רכב אלו.

    אמצעי הזיהוי יאפשרו לחברות הביטוח לספק פוליסות ביטוח תאונות אישיות וביטוח צד ג' לרוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים. כמו כן, לוחית הזיהוי תסייע בצמצום תופעת גניבות אופניים וכלי רכב ממונעים, תופעה עמה מתמודדים בעליהם של כלי רכב אלו.

    עוד מוצע בחוק לקבוע כי הרישום יהיה על שם הבעלים ולא על כלי הרכב כפי שנהוג במדינות רבות בעולם, בהן מספר הזיהוי בכלי הרכב הוא על שם הבעלים, כדי להקל על הליכי רישום הכלים הממונעים, ובפרט בעת העברת בעלות. שיטת זיהוי זו אינה מצריכה רישום של כלי הרכב וחריטת מספר שילדה על גבי כלי הרכב. לפיכך, השיטה מצריכה רישום בפעם הראשונה בלבד ולא בכל העברת בעלות של כלי הרכב.

    ח"כ יעקב אשר בירך על החלטת ועדת השרים ואמר: "זהו צעד חשוב במאבק נגד תאונות האופניים החשמליים שהפכו כבר למכת מדינה. אמשיך לקדם יחד עם משרד התחבורה את התקנות החשובות הללו שימנעו תאונות ויצילו חיים רבים".



    0 תגובות