הזן החדש "אומיקרון" עלול להיות מדבק פי 500 מזן ה"דלתא"

    צבי טסלר No Comments on הזן החדש "אומיקרון" עלול להיות מדבק פי 500 מזן ה"דלתא"

    הזן הדרום אפריקני החדש קיבל את השם "אומיקרון": קבינט הקורונה יתכנס הערב בכדי לדון על הגבלת טיסות לחו"ל והחזרת איכוני השב"כ. פייזר הודיעה כי בתוך שבועיים תוכל לתת תשובות לגבי עמידות החיסון בפני הזן החדש. בשוויץ נאסרה כניסת ישראלים למדינה

    חיסון נגד קורונה צילום: פלאש 90
    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זן הקורונה הדרום אפריקני ה"אומיקרון" שזוהה לראשונה בשרום אפריקה, בלגיה, הונג קונג וישראל עשוי להיות מדבק פי 500 מזן הדלתא שהביא לגל הרביעי כך אומר ד"ר אריק פייגל-דינג, אפידמיולוג אמריקני בריאיון ל"ניוזוויק". ארגון הבריאות העולמי אמר כי המצב כעת "מדאיג ביותר".

    מדענים ברחבי העולם מודאגים מהתפשטות הזן החדש וייתכן ותהיה לו עמידות חלקית מפני החיסון. חברת "ביונטק" ו"פייזר" הודיעו כי ייקח לה שבועיים לבדוק את עמידות זן האומיקרון לחיסון. פיתוח חיסון חדש נגד הזן החדש ייקח לפחות 6 שבועות והוא יופץ בתוך כמאה ימים ברחבי העולם.

    הערב (שבת) בשעה 19:30 הקבינט יתכנס האם להגביל את הטיסות לישראל. כמו כן ידונו באפשרות של החזרת איכוני השב"כ בכדי לאתר נדבקים פוטנציאלים. ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלראי פרייס המליצה לסגור את נתב"ג למשך שבוע שלם, פרייס אמרה כי שוקלים החזרת עטיית המסיכות גם בחוץ.

    סגן שר הביטחון אלון שוסטר עדכן כי מפקדת "אלון" פועלת לאתר 800 ישראלים ששבו לאחרונה ממדינות אפריקה ויש חשש כי נחשפו לזן החדש.

    בינתיים, רוב מדינות אפריקה הוכרזו כאדומות ע"י משרד הבריאות, השבים מהם נדרשים לבידוד מלא, לשם כך נפתחו מלוניות קורונה לשבים ממדינות אפריקה, למעט ממרוקו ומצרים.

    מושלת ניו יורק הכריזה על מצב חירום עד ה-15 בינואר. בבריטניה התגלו 2 מאומתים בזן הדרום אפריקני. בשוויץ נאסרה כניסת ישראלים למדינה עקב התגלות זן האומיקרון בישראל.

    61 מתוך 600 נוסעים שהגיע לאמסטרדם מדרום אפריקה זוהו כמאומתים, טרם ידוע אם בווראיינט אומיקרון.

    ‏באיחוד האמירויות עדכנו על ההנחיות של הבאים מישראל: התיירים מישראל יידרשו לבצע בדיקת קורונה בכניסה. הבדיקה תבוצע בשדה התעופה. כמו כן יידרשו הטסים מישראל להיכנס לבידוד בבית המלון עד לקבלת תוצאה שלילית.

     



    0 תגובות