ח"כ אייכלר: "קיום העם היהודי תלוי ב"יבנה וחכמיה"

    אבי רבינא No Comments on ח"כ אייכלר: "קיום העם היהודי תלוי ב"יבנה וחכמיה"

    ח"כ אייכלר: "כאשר היוונים יצאו בגזרות שמד שאסור לקיים תורה ומצוות, הם אמרו לא. עד כאן. על זה נלחם מלחמת קודש ונצא לכל מלחמה שיצטרכו עד לנצחון. לעומת זאת בסוף ימי בית השני כשהרומאים כבשו את הארץ והגזרה הייתה חורבן וגירוש והרג העם, חכמי ישראל לא תמכו במרד ולא יצאו למלחמה"

    ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר נשא דברים נרגשים במליאת הכנסת, לקראת ימי החנוכה: "אנו עומדים בימי תהו ובוהו בהם כל היוצרות מתהפכים. בפרט עכשיו כאשר מצד אחד נרצח יהודי קדוש במקום הכי קדוש של העם היהודי בקרבת הכותל המערבי. בו בזמן ניצבים אנשים שטוענים שבכלל, חלילה, לכותל המערבי אין שום קדושה.

    "המצב הזה מזכיר לנו קצת את המצבים אותם עבר העם היהודי לפני אלפי שנים בזמן הבית השני שנחרב על ידי טיטוס, לאחר שהיה מלא מלחמות פנימיות, בצדוקים ובייתוסים ואחרים.

    "לקראת ימי החנוכה הבאים יש שאלה שמעסיקה אותי תקופה ארוכה: למה באמצע ימי בית שני בימי שלטון היוונים יצאו הצדיקים החשמונאים בראשות ’’מתתיהו כהן גדול’’ למלחמה באנטיוכוס והיוונים, ואף הצליחו וזכו לנס גדול. הקדוש ברוך הוא עשה איתם ניסים ונפלאות, כמו ניצחון המלחמה, נס פח השמן הטהור חידוש עבודת בית המקדש ועוד.

    לעומת זאת בימי הכיבוש הרומאי בשלהי ימי בית המקדש השני כאשר היו כאלה בריונים שרצו למרוד ברומאים ואף יצאו למלחמה, עמדו כנגדם הצדיקים בראשות רבי יוחנן בן זכאי ולא הסכימו לצאת למלחמה? הבריונים שרפו את האסמים ורבי יוחנן בן זכאי יצא בסתר לקיסר וביקשו 'תן לי יבנה וחכמיה'. הצדיקים ביקשו רחמים ועשו הכל על מנת לשמור על קיום התורה הקדושה, גם בגלות. הם לא יצאו למלחמת חרמה ולא הצטרפו לבריונים שנלחמו ויצאו ל"מרד הגדול".

    מה ההבדל בין התקופות"?

    ח"כ הרב אייכלר השיב והסביר: "היעד היהודי הוא קיום תורה ומצוות. זה הדבר שקיבלנו מאבות אבותינו מאברהם "למען יצווה את בנו ואת ביתו אחריו למען עשות צדקה ומשפט". ואחריו יצחק ויעקב עד היום.

    מאה ושמונים שנים, שלטו היוונים, לפני מרד החשמונאים. היהודים שמרו את התורה, שילמו ארנונה, מיסים, ועשו את כל מה שהיה צריך לפי חוקי השלטון. אבל כאשר היוונים יצאו בגזרות שמד שאסור לקיים תורה ומצוות, הם אמרו לא. עד כאן. על זה נלחם מלחמת קודש ונצא לכל מלחמה שיצטרכו עד לנצחון. לעומת זאת בסוף ימי בית השני כשהרומאים כבשו את הארץ והגזרה הייתה חורבן וגירוש והרג העם, חכמי ישראל לא תמכו במרד ולא יצאו למלחמה.

    במקום זה ביקש רבי יוחנן בן זכאי 'תן לי יבנה וחכמיה'. לשמור על האוטונומיה התרבותית, בימי הכיבוש הרומאי. כי זה מה שחשוב לעם היהודי. ובאמת, כל ממלכת התורה והיהדות שיש היום בעולם זה בזכותו, בכוחו ובחכמתו של רבי יוחנן בן זכאי. בלעדיו לא היה זכר ליהדות".

    ח"כ הרב אייכלר סיים את נאומו: "נצח ישראל לא ישקר" – לימוד תורה וקיום המצוות זאת היהדות. ואין בלתה".



    0 תגובות