נציגי הארגונים היהודיים: "חלוקת הכותל פירושה פילוג של עם ישראל וגט כריתות"

    אבי רבינא No Comments on נציגי הארגונים היהודיים: "חלוקת הכותל פירושה פילוג של עם ישראל וגט כריתות"

    נציגי ארגון "עם אחד" המאגד בתוכו עשרות ארגונים יהודיים הפועלים לחיזוק הזהות היהודית, פנו במכתב חריף לראש הממשלה בנט בו מבהירים את התנגדותם הנחרצת למתווה המסתמן, "חלוקת הכותל תעמיק את הקרע ותרחיק מישראל את הקהילות המזדהות עם מסורת ישראל"

    הכותל צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק על שלמות הכותל המערבי: על רקע התוכנית המסוכנת של הממשלה לחלוקת הכותל בין היהדות לבין התנועה הרפורמית, בגלל דרישה של יהודי ארה"ב לכאורה, ארגון "עם אחד", מאחד בתוכו נציגים של עשרות ארגונים יהודיים הפועלים לחיזוק הזהות היהודית ולביצור הקשר בין יהודים לבין ישראל, שלח היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט המביע התנגדות נחרצת של חלקים נרחבים ביהודית התפוצות ליישום מתווה הכותל ולחלוקת הכותל המערבי.

    כותבי המכתב, יושבי ראש "עם אחד" הרב שלמה ורדיגר וד"ר שמואל (יירבינג) ליבוביץ׳ עומדים על כך ש"אין בכוחו של מתווה הכותל לקרב את יהודי התפוצות לישראל, מאחר והתרחקותן של קבוצות אלה מישראל נובעת משחיקה בזהות היהודית".

    לעומת זאת, מבהירים במכתב כי "חלוקת הכותל תעמיק את הקרע ותרחיק מישראל את הקהילות המזדהות עם מסורת ישראל והמעורבות יותר מכולם בפעילות לחיזוק הזהות היהודית בקרב כלל שכבות האוכלוסייה היהדות בחו״ל".

    "הכותל הוא הלב של העם היהודי", נכתב במכתב. "למרות השוני בינינו, כולנו מתאחדים סביב הכותל. מול אבניו, כולנו מתרגשים מהחיבור למסורת ולהיסטוריה בנות אלפי שנים של עמנו. חלוקת הכותל פירושה פילוג של עם ישראל וגט כריתות בין הקבוצות השונות בעם. המתווה הנוכחי ינציח את הפילוג באבנים, כפשוטו" הזהירו הכותבים.

    כמו כן, הם מוסיפים נציגי הארגונים היהודים בחו"ל, "יישום מתווה הכותל ובלקניזציה של המקום הקדוש מהווה פגיעה במסורת התפילה בת אלפי שנים וישלח מסר ברור שמדינת ישראל וויתרה על הערכים המקודשים העומדים בבסיס שותפותנו".

    לכן מבהירים נציגי הארגונים היהודים בחו"ל לראה"מ, "אי לכך, חלקים נרחבים מהידות התפוצות, במיוחד האלה החשים את הקרבה ואת הזיקה הגדולות ביותר לישראל, מתנגדים נחרצות לחלוקת הכותל המערבי. כל ניסיון ליישם את המתווה יוביל למאבקים מיותרים שרק יקעקעו את הכוח המאחד של הכותל כסמל הכמעט אחרון לאחדותו של עם ישראל".



    0 תגובות