גנץ במאמר לעיתון המרוקני: "השותפות הזו קריטית מול האתגרים האזוריים"

    איתי גדסי No Comments on גנץ במאמר לעיתון המרוקני: "השותפות הזו קריטית מול האתגרים האזוריים"

    שר הביטחון בני גנץ השוהה כעת בביקור מדיני במרוקו, פרם מאמר בעיתון הצרפתי ערבי על הסכם השלום עם מרוקו והשפעתו על הסביבה האזורית והעולמית

    גנץ במרוקו צילום: אריאל חרמוני \ משרד הביטחון
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ המבקר כעת במרוקו פירסם היום (חמישי) מאמר בעיתון L’Observateur du Maroc (צרפתית) אחדת מגראביה (ערבית).

    במאמר המופיע על שער העיתון, כותב גנץ: "יום אחד, אשב בסלון עם נכדיי, ואספר להם על הביקור ההיסטורי שבו ייסדנו את היחסים הביטחוניים בין המדינות. היחסים בין מרוקו לישראל, מבוססים על כבוד הדדי, שהעמיק בשנים האחרונות והגיע לשיא עם הוצאתם לאור בהסכמי אברהם".

    גנץ סיפר כי "כרמטכ"ל, נלחמתי בעשרות מבצעים, אבל מעולם לא שכחתי שהקרב החשוב ביותר הוא למען שלום ויציבות. זה יכול לקרות רק אם ישראל תהיה חזקה, אך גם תחזק את יחסיה עם בעלות בריתה".

    שר הביטחון הצהיר, "ישראל תעבוד עם ידידנו המרוקאים, בתמיכת ארה"ב, בכדי לחזק את יחסיה עם שאר מדינות האזור ובהן ירדן, מצרים, המדינות החברות בהסכמי אברהם וכן עם שכנינו הפלסטינים".

    גנץ התייחס להסכם מול מרוקו ואמר: "אחרי שנים של שיתוף פעולה בלתי פורמלי במניעת טרור, לקחנו צעד קדימה את היחסים, הפכנו אותם לרשמיים וחתמנו הסכם הגנה בין מרוקו לישראל שיאפשר לנו שיתוף מידע מודיעיני, קיום הכשרות משותפות. השותפות הזו קריטית מול האתגרים האזוריים והאיום על שלום העולם מפני הטרור הפונדמנטליסטי, וההסכם יתן לשתי המדינות כלים להגן על שני העמים".

    גנץ הזכיר את האיום האיראני המשותף לאזור וכתב, "כידוע, ישראל מודאגת במיוחד מהתוקפנות האיראנית ושאיפתה להגיע לגרעין צבאי. זוהי חובה על העולם לנקוט בפעולות נגד איראן, שהיא לא רק אתגר לישראל, אלא קודם כל סכנה לעולם כולו ולאזור. וגם זה מסר שיש להעביר בימים אלו".



    0 תגובות