שי ניצן נגד מעורבות השב"כ בפשיעה הערבית: "לא במדינה דמוקרטית"

    ישראל רובין No Comments on שי ניצן נגד מעורבות השב"כ בפשיעה הערבית: "לא במדינה דמוקרטית"

    פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן התייחס לסוגיית פיצול תפקיד היועמ"ש, "סיסמא שלא יודעים מה עומד מאחוריה". ניצן התייחס לאמריה של שדמי שביקש להפעיל נשק בכדי להגן על הפלסטינים מפני המתנחלים, "בעיניי זה דבר נורא שגורם נזק"

    שי ניצן
    14:19
    18.04.24
    מיכל ירושלמי No Comments on מגיע לך כתר: גיטי שוורץ במסר מיוחד לנשות החיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס ביטחון לאומי ודמוקרטיה שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה היום (רביעי) נשאל  פרקליט המדינה לשעבר עו"ד שי ניצן, על החוק לפיצול היועמ"ש ששר המשפטים קידם אותו בבחירות: "פיצול היועמ"ש זו סיסמה שלא יודעים מה מאחוריה. אומרים 'כל הפלילי יילקח מהיועץ וכל המנהלי יישאר אצלו, אבל יילקח מהפרקליטות'".

    לדברי ניצן "מי ששוקל ברצינות לעשות שינויים בחלוקת הסמכויות בין היועץ לפרקליט צריך לדעת שזה דבר מאוד קשה ליישום".

    ניצן נשאל על הכנס שארגן השמאל תחת הכותרת המעוותת "אלימות המתנחלים", שם אמר פעיל השמאל חיים שדמי לחברים, "תנו לנו רשות להפעיל נשק, נעשה את העבודה עבור הפלשתינים", ניצן השיב, "קראתי שעשו כנס על 'אלימות מתנחלים' ומישהו אמר תתנו לנו נשק ונחסל את הבעיה. בעיניי זה דבר נורא שגורם נזק".

    ניצן הוסיף, "זה מופרך בעליל, וגם זה לא אלימות מתנחלים. אלו קבוצות קטנות, ולא המתנחלים: יש 350-400 אלף מתנחלים, גם השם 'אלימות מתנחלים' מעצבן".

    על סוגית מעורבות השב"כ בפשיעה בחברה הערבית, הוסיף ניצן: "השב"כ הוא ארגון שקיבל כלים מיוחדים ומרחיקי לכת כדי לפעול נגד אויבי המדינה. אם נשתמש בהם במאבק הרגיל בפשיעה אני לא יודע לאן נגיע, ולכן למרות הפיתוי, יש דברים שלא עושים במדינה דמוקרטית לאזרחי המדינה וגם למי שאינו אזרח".

    המשנה לנשיאת העליון השופט בדימוס חנן מלצר אמר בהתייחס לסוגיית ההשפעה של התקשורת על השופטים ואמר, "כשופטים מקצועיים אנחנו צריכים להתמקד בתיק ובדין. יש חשיבות עצומה לתקשורת, אבל גם ביקורת, אם היא כנה, הוגנת עניינת ולא פייק ניוז, מה שגם יש לאחרונה, היא לגיטימית ולא צריך להתרגש מזה".

    מלצר הוסיף כי "בתיק של זדורוב כשהייתי צריך להחליט, עשו שני תחקירים. גזרתי על עצמי שלא להסתכל בהם כי לא רציתי שישפיעו עליי אפילו בתת מודע, וכן קראתי את כל עשרות הקלסרים שהיו שם".



    0 תגובות