ריבונות חלקית: החוק לביטול "המנהל האזרחי" נפל בכנסת

    איתי גדסי No Comments on ריבונות חלקית: החוק לביטול "המנהל האזרחי" נפל בכנסת

    החוק לביטול "המנהל האזרחי" במשרד הביטחון ולהעביר את סמכויות ניהול חיי היהודים ביו"ש למשרדי הממשלה הופל היום בכנסת. סמוטריץ': "מי שהצביע נגד החוק הזה הצביע נגד תושבי יהודה ושומרון ומנציח את אפלייתם כאזרחים סוג ד' שחיים תחת שלטון של ממשל צבאי ו"

    בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    17:52
    18.04.24
    קובי פינקלר No Comments on "הכי כואב לחמאס": צה"ל מבסס את אחיזתו ב'מסדרון' הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' העלה היום (רביעי) את החוק לביטול "המנהל האזרחי" במשרד הביטחון, הגוף שמנהל את חיי התושבים היהודים בשטחי יו"ש בפועל מידי יום, בניגוד לחוק הקיים במדינת ישראל. בהתיישבות סולדים מהתנהלות המנהל האזרחי בו מועסקים גם פלסטינים שלאחרונה התברר כי העובר מהמנהל מידע לרשות הפלסטינית על זהות מוכרי הקרקעות ליהודים.

    החוק אמור היה להביא לנרמול חייהם של היהודים המתגוררים בשטחי יו"ש לראשונה מזה כחמישים שנה, ולהעביר את סמכויות הניהול למשרדי הממשלה האמונים על ניהול התקין של החיים ברשויות.

    בתגובה להפלת החוק, אמר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "החוק הוא חוק פשוט, שבסך הכל מבקש לנרמל את החיים עבור תושבי יהודה ושומרון ולהשיג עבורם שוויון".

    סמוטריץ' הסביר כי "החוק נועד לפרק את המנהל האזרחי ולהעביר את האחריות לטיפול בהתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון למשרדי הממשלה השונים, בדיוק כפי שקיים היום בתחומי החינוך והפנים".

    סמוטריץ' הסביר את האבסורד בחיי היהודים ואמר, "תושבי יהודה ושומרון הם אזרחים שווי חובות ולא שווי זכויות. הולכים לצבא, משלמים מיסים, מצביעים לכנסת וחייהם מנוהלים תחת ממשל צבאי כמו ברפובליקת בננות".

    בסיום דבריו אמר, "מי שהצביע נגד החוק הזה הצביע נגד תושבי יהודה ושומרון ומנציח את אפלייתם כאזרחים סוג ד שחיים תחת שלטון של ממשל צבאי ומקבלים שירות גרוע".



    0 תגובות