הצהרות אמריקניות ריקות מתוכן וגשם של דולרים | יומן החוץ

    שלמה ריזל No Comments on הצהרות אמריקניות ריקות מתוכן וגשם של דולרים | יומן החוץ

    ההצהרות של שר ההגנה האמריקני ושגרירת ארה"ב לאו"ם בעניין איראן, גשם של דולרים בקליפורניה, הפגנות נגד הגבלות הקורונה בהולנד והדרמה המשפטית שהסעירה את ארה"ב | הצטרפו למסע קצר מסביב לעולם \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

    שלמה ריזל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארה"ב – איראן

    שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שביקר בימים האחרונים בבחריין שבמפרץ הפרסי אמר כי ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, ותיאבק לדבריו ב"שימוש המסוכן" שלה בכלי טיס בלתי-מאוישים מתאבדים.

    לדבריו, "בואו נבהיר – המחויבות של ארה"ב לביטחון במזרח התיכון היא חזקה ומוחלטת. ארה"ב נשארה מחויבת למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. הפעולות של איראן בחודשים האחרונים אינן מעודדות, במיוחד בגלל הרחבת תוכנית הגרעין. אנחנו עדיין מחויבים לדיפלומטיה, אבל אם איראן לא מתכננת לשוחח ברצינות, נבחן את האפשרויות הנדרשות כדי לשמור על ביטחוננו".

    מוקדם יותר השבוע, בראיון לידיעות אחרונות אמרה גם שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס עם תום ביקורה בישראל כי הממשל האמריקני לא יאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. היא הדגישה שממשל ביידן סבור כי דיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר, "אבל אנחנו לא מוכנים לעשות את זה לנצח".

    לדבריה "לא התרככנו בנושא איראן אנחנו רוצים לדון איתם, אנחנו רוצים למצוא את המכניזם בצורה דיפלומטית, כדי להביא את האיראנים לחזור אל ה-JCPOA (הסכם הגרעין מול המעצמות). הבהרנו שוב ושוב שאנחנו לא נסכים שהאיראנים יקבלו גישה לנשק גרעיני".

    גם אם הדברים של לויד נשמעים נחרצים, לא כדאי למהר לקנות אותם, שכן הם נועדו יותר לאוזני מארחיו הבחריינים. אותה התייחסות צריכה להיות גם לדבריה של השגרירה תומאס.

    יכול להיות שביקורה בישראל הזיז בה משהו, אבל בסופו של דבר מי שקובעים הם החבר'ה בוושינגטון. אותה גוורדיה שמה שבאמת מעניין אותה זה שקט תעשייתי שיקנה בכל מחיר תמורת וויתורים מפליגים לאיראנים, כפי שכבר ראינו בשנת 2015 למניינם.

    העובדה ששניהם לא דיברו על אופציה צבאית אמריקאית מול איראן, נקלטת היטב בטהרן ומחשלת אותה לעמוד איתן מול המערב.

    גשם של דולרים בקליפורניה

    והנה משהו מעניין שקרה השבוע, מסוג החדשות שלא מגיעות אלינו בדרך כלל.

    נהגים שנסעו בכביש מהיר בדרום קליפורניה נדהמו לראות שטרות של כסף מזומן מכסים את הנתיבים בכביש. רבים מהם עצרו את המכוניות ויצאו לאסוף את הכסף, למרות שלא היה שלהם והדבר מנוגד לחוק.

    מקורו של הכסף ברכב משוריין שעשה את דרכו מהעיר סן דייגו למשרדי התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות. מסיבה לא ברורה אחת הדלתות ברכב נפתחה, ושקים מלאים בכסף מזומן נפלו מהרכב. שטרות של כסף – בעיקר של 20 דולר ושל דולר אחד – התעופפו מהשקים וכיסו את הנתיבים בכביש המהיר. המשטרה, כפי שנשמע בכתבה הזו מהתקשורת האמריקאית מיהרה למקום וביקשה ממי שאסף את הכסף להחזיר אותו באופן מיידי, ולא ייענשו במלוא חומרת הדין.

    הולנד

    ומארה"ב לעיר הנמל רוטרדם שבהולנד, בה יצאו מאות אנשים בסוף השבוע לעימותים אלימים עם כוחות הביטחון ההולנדיים במחאה על הגבלות הקורונה בעקבות העליה התלולה בהידבקות במדינות אירופה.

    באופן נדיר המשטרה המקומית ירתה אש חיה לעבר המפגינים ושניים מהם נפצעו ומאושפזים באורח קשה.

    הרשויות בהולנד הודיעו שהמשטרה צפויה לבצע מעצרים נוספים מכיוון שמרכז העיר רוטרדם – האזור שבו היו ההתפרעויות – מרושת במצלמות אבטחה ושוטרים מכל רחבי המדינה הגיעו לעיר שבמערב המדינה, לחופי האוקיאנוס האטלנטי, כדי לסייע למשטרה המקומית להתמודד עם המפגינים המתפרעים.

    ובחזרה לארה"ב

    וזו כבר הדרמה המשפטית הגדולה שהתרחשה השבוע בארה"ב. בעבר סיפרנו לכם על מעצרו של נער לבן אמריקאי שירה למוות בשני פורעים, לבנים גם כן השייכים לארגון אנטיפה האנרכיסטי במהלך הפרעות שאירעו בארה"ב לפני כשנה ורבע שכותרתם היתה "חיי שחורים חשובים".

    אותו צעיר, קייל ריטנהאוס שמו, נקרא להגן על חנויות של תושבים מקומיים מפני בוזזים שהתפרעו ברחובות, וכשאלו ניסו לפגוע בו הוא ירה בהם למוות. בוויסקונסין המדינה שבה זה קרה מותר לכל אזרח לשאת נשק ולהשתמש בו בפני הצורך, אבל ריטנהאוס הואשם ברצח.

    נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן הבהיר כי הוא עומד לצד חבר המושבעים ואמר: "מערכת המשפט עובדת – ועלינו לשמוע בקולה" ואילו מושל וויסקונסין, טוני אוורס, שחשש מפני התפרעויות של אנרכיסטים ואפרו-אפריקנים קרא לציבור עוד לפני הכרעת הדין לנהוג באיפוק, ואמר כי 500 חיילים מהמשמר הלאומי יהיו בכוננות למקרה של מהומות שיפרצו באזור.
    והנה הקולות מאותם רגעי ירי דרמטיים.

    משפטו של ריטנהאוס הסעיר את האמריקנים, והותיר אותם חלוקים: בקהילה האפרו-אמריקנית ותומכיה בארה"ב, כמו גם בתביעה, רואים בריטנהאוס, שהגיע במיוחד חמוש מאילינוי כדי להגן על בתי עסק מפני ביזה – אדם שחיפש צרות. מנגד, תומכי התיקון השני לחוקה, שמאפשר לאזרחי ארה"ב לשאת נשק, היללו אותו ותרמו לו יותר משני מיליון דולר למימון ההגנה המשפטית. גם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יצא להגנתו. "זו הייתה סיטואציה מעניינת", אמר אז הנשיא במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "הוא ניסה להתרחק מהם ואז נפל. הם היו מאוד אלימים ותקפו אותו".



    0 תגובות