ניצול האסון זועק: "אני משלם 9,000 שקל בחודש על טיפולים, המדינה מתעלמת"

    מהדורת הבוקר No Comments on ניצול האסון זועק: "אני משלם 9,000 שקל בחודש על טיפולים, המדינה מתעלמת"

    ניצול אסון מירון, אביגדור חיות מספר ל'קול חי': "אני מבקש כלים להתמודד עם מה שקרה לנו. אני נאלץ לממן טיפולים למשפחה שלי בסכום חודשי של קרוב ל-9,000 שקל. אני לא חושב שזה אמור ליפול על הראש שלי לבד, המדינה אמורה לעזור. הדבר היחיד שקיבלנו מהמדינה – זו תעודת פטירה בדואר"

    ידידיה ז"ל ואביו הרב אביגדור חיות יבלח"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצול אסון מירון, אביגדור חיות שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, על רקע המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית: "ההמלצות נכתבו בדמם של 45 ההרוגים והן דבר מבורך. זה ברור שמשהו צריך לעשות, הילולא בל"ג בעומר במירון תהיה – אבל איך היא תהיה זה בידיים שלנו ואנחנו אמונים על הכלל של 'ונשמרתם'. אין ספק שנעשה דבר מבורך בעצם היכולת לקום ולעשות משהו. מקווה שההמלצות ישימות באמת".

    ועדת מירון הגישה את דו"ח הביניים: מינוי שר אחראי ומניעת צפיפות

    בהמשך הריאיון הוא התייחס לכך שהמדינה לא עשתה דבר על מנת לעזור למשפחות: "אבל אני רוצה התייחס לתחילת הדו"ח, שם הם אומרים שהם משתתפים בצער המשפחות – זה מאוד יפה לכתוב את זה, אבל שום דבר לא נעשה בינתיים והייתי מצפה מוועדה כזו שתעשה משהו. אפילו טלפון אחד לא זכיתי לקבל מגורמים רשמיים מאז ל"ג בעומר. אני מצפה ליחס מינימלי כאזרח שחי במדינה שלו שהמדינה תקום ותיקח אחריות. בסוף זה קרה בשטח של המדינה".

    לדבריו "היום הכתובת היחידה שלי זו וועדת החקירה כי מעבר לזה אף אחד לא טרח לקום וליצור קשר עם המשפחות ולשאול מה אנחנו יכולים לעזור. אנחנו מתמודדים עם הדבר הזה יום יום".

    הוא הדגיש: "אני לא חושב שיש משהו שיכול לפצות ואני גם לא מצפה. אני מבקש כלים להתמודד עם מה שקרה לנו. אני נאלץ לממן טיפולים למשפחה שלי בסכום חודשי של קרוב ל-9,000 שקל. אני לא חושב שזה אמור ליפול על הראש שלי לבד, המדינה אמורה לעזור. מהמדינה לא קיבלנו כלום, רק עזרה מכמה אנשים טובים שנתנו משהו לפעמים, לא משהו קבוע. זה לא דבר תקין".

    "הדבר היחיד שקיבלנו זו תעודת פטירה בדואר, מעבר לזה – שום דבר משום גורם רשמי", אומר חיות בכאב.



    0 תגובות