אוסטרליה מכריזה על כל זרועות החיזבאללה כארגון טרור

    שלמה ריזל No Comments on אוסטרליה מכריזה על כל זרועות החיזבאללה כארגון טרור

    עם השלמת המהלך, כל פעילות מטעם אישים או ארגונים אוסטרליים, לטובת ארגון חיזבאללה, תחשב לעבירה פלילית, זאת לרבות סיוע פיננסי או תמיכה פומבית בארגון הטרור

    ילדים שנשלחו ע"י חיזבאללה מניפים את דגל הארגון מול חיילי צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אוסטרליה מצטרפת היום (רביעי) ל-17 מדינות אשר הכריזו על חיזבאללה כולו כארגון טרור בשנתיים האחרונות מאז תחילת הקמפיין הבינלאומי שמוביל משרד החוץ, בשת"פ צמוד עם קהיליית הביטחון הישראלית, שמטרתו הצרת מרחב הפעולה של חזבאללה בזירה הבינ"ל.

    השרה לביטחון פנים של אוסטרליה, קארן אנדרוז, הודיעה כי הממשלה האוסטרלית הכריזה על ארגון חזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור בהתאם להמלצת גורמי הביטחון המקומיים. בכך מרחיבה אוסטרליה את ההכרזה, שעד כה כללה רק את מנגנון פיגועי חו"ל של חיזבאללה.

    עם השלמת המהלך האוסטרלי, כל פעילות מטעם אישים או ארגונים אוסטרליים, לטובת ארגון חיזבאללה, תחשב לעבירה פלילית, זאת לרבות סיוע פיננסי או תמיכה פומבית בארגון הטרור. ההחלטה תיתן לגופי האכיפה האוסטרליים כלים רבים ואפקטיביים נוספים להילחם בפעילות הארגון באוסטרליה.

    שר החוץ יאיר לפיד: "אני מודה לממשלת אוסטרליה על  ההחלטה הקובעת כי חזבאללה, על כל זרועותיו, הינו ארגון טרור.
    אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי. משרד החוץ מוביל, בשת"פ צמוד עם קהיליית הביטחון הישראלית, קמפיין בינלאומי להכרזה על החזבאללה כארגון טרור.

    ההחלטה האוסטרלית מצטרפת להחלטות דומות וחשובות של 17 מדינות נוספות בשנתיים האחרונות שהבינו כי אין זרועות נפרדות לארגון טרור. הדבר נכון גם לגבי ארגון הטרור חיזבאללה, מדובר בגוף אחד, וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית.

    אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון, על כל זרועותיו, כארגון טרור".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אני מודה לממשל אוסטרליה ולידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על הכוונה להגדיר את חזבאללה כארגון טרור. ‏נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית כנגד הטרור, גם בזירה הבינלאומית".

    ביום שישי האחרון, הכריזה בריטניה על הזרוע המדינית של ארגון הטרור חמאס, כארגון טרור. שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל ציינה כי "לחמאס ישנה יכולת טרור משמעותית כולל גישה לנשק מתוחכם ובהיקף נרחב וגם מתקני אימונים לפעילי טרור".

    בריטניה הכריזה על ארגון חמאס על שלל זרועותיו – ארגון טרור

    ההוכחה כי גם הזרוע המדינית של חמאס הינה זרוע טרור לא איחרה להגיע וימים ספורים לאחר מכן, ביום ראשון האחרון ביצע מחבל המשתייך לזרוע המדינית של הארגון, פיגוע ירי אכזרי בעיר העתיקה, בו נרצח אליהו קיי הי"ד ונפצעו עד ארבעה בני אדם, אחד באורח קשה שעדיין מאושפז בבית החולים שערי צדק.



    0 תגובות