אחרי תקופה ממושכת קבינט הקורונה התכנס שוב

    איתי גדסי No Comments on אחרי תקופה ממושכת קבינט הקורונה התכנס שוב

    קבינט הקורונה התכנס הערב ודן בעלייה בתחלואה, כמה שבועות לאחר שלא התכנס | ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא ציין בפני השרים כי יש לשפר את אכיפת התו הירוק, שכן כרגע, "היא לא טובה", והיא מעבירה את המסר שיצאנו מהגל – וזו טעות" | לדברי זרקא התמונה הגדולה מראה מגמת ירידה

    שולחן הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) התכנסה הערב לדיון בהובלת ראש הממשלה נפתלי בנט. בדיון הוצג מצב התחלואה בפריסה ארצית על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, וכן הוצגה ההיערכות למבצע חיסון הילדים שהחל היום.

    כמו כן, דנו השרים בהיערכות למופעי חג החנוכה, בהמשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות. להלן עיקרי ההחלטות בדיון: רה"מ הנחה להמשיך לקדם את מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות, ולמקדו בשני קהלי יעד עיקריים: ילדים בגילאי 5-11, ואנשים שטרם קיבלו את החיסון השלישי (בדגש על בני נוער).

    כמו כן רה"מ הנחה לקדם מבצע אנטיגן נוסף במערכת החינוך לאחר חופשת החנוכה. בקבינט הוחלט להאריך את התקנות המיישמות את מתווה התו הירוק ומגבלות התפוסה בחללים סגורים בשבועיים נוספים, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. וכן, בשלב זה יימשך המצב הקיים ולא צפויות הקלות או החמרות בהנחיות הקורונה.

    בדיון השתתפו שר הבריאות, שר החוץ, שרת החינוך, שרת הפנים, שר המשפטים, השר לביטחון פנים, שר השיכון והבינוי, שר התרבות והספורט, השרה לשיוויון חברתי, שר התיירות, שר במשרד האוצר, שרת החדשנות והמדע, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד הבט"פ, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, וגורמי מקצוע נוספים.

    ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא ציין בפני השרים כי יש לשפר את אכיפת התו הירוק, שכן כרגע, "היא לא טובה", והיא מעבירה את המסר שיצאנו מהגל – וזו טעות". באשר לעלייה בתחלואה אמר זרקא כי התמונה הגדולה מראה מגמת ירידה, אבל אם עושים פוקוס רואים עלייה של 60 מקרים מידי יום – וזה מטריד".

    חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בישראל, ממליצים לחסן את בני הנוער במנת בוסטר – דחף, זאת בשל עלייה בהדבקות. בדו"ח הקורונה אותו הציגו המומחים לשרים בישיבת הקבינט נטען עוד כי העלייה במקדם ההדבקה נובעת מעלייה בנדבקים בשכבות הגיל עד 40 – כשרובם לא מחוסנים, ומהם הרבה ילדים.



    0 תגובות